Na weekend, 18-19 stycznia, GDDKiA zaplanowała wyburzenie sześciu wiaduktów w ciągu dróg lokalnych nad przebudowywaną A1. Będzie wiązało się to z czasowym zamknięciem dla ruchu, autostrady na odcinku węzeł Tuszyn – węzeł Piotrków Trybunalski Zachód. Kierowcy jadący z północy na południe kraju muszą się liczyć z jazdą objazdami.
Pierwszych kilkudziesięciominutowych zatrzymań ruchu należy spodziewać się już w piątek 17 stycznia ok. godz. 16:00 – 17:00, podczas wprowadzania tymczasowej organizacji ruchu. Przewidywany czas przywrócenia ruchu na autostradzie to poniedziałek 20 stycznia ok. godz. 6:00 – 7:00.
Autostrada A1 między węzłem Tuszyn i węzłem Piotrków Trybunalski Zachód będzie niedostępna dla kierowców od godz. 19:00 w piątek 17 stycznia do godziny 6:00 w poniedziałek 20 stycznia 2020 r.
W tym czasie kierowcy podróżujący między południem i północą Polski muszą korzystać z objazdów:
- Jadąc od Łodzi w kierunku Katowic: na węźle Tuszyn zjeżdżają z autostrady A1 na DK 12/91 i przez Srock jadą w kierunku Piotrkowa Trybunalskiego. Na węźle Piotrków Trybunalski Północ zjeżdżają w prawo na drogę ekspresową S8 i dojeżdżają nią do autostrady A1 na węźle Piotrków Trybunalski Zachód.
- Jadąc od strony Katowic w kierunku Łodzi, należy na węźle Piotrków Trybunalski Zachód zjechać na drogę ekspresową S8 (kierunek Warszawa), dotrzeć do najbliższego węzła – Piotrków Trybunalski Północ, tam skręcić na DK 12/92 i dojechać nią do węzła Tuszyn, skąd można kontynuować podróż w kierunku Łodzi i Gdańska autostradą A1.
Kierowco patrz na znaki!
GDDKiA przypomina kierującym o konieczności bezwzględnego przestrzegania przepisów i stosowania się do ustawionego oznakowania. Należy pamiętać, że budowa opisywanego odcinka autostrady A1 odbywa się POD RUCHEM, co powoduje szereg komplikacji, niebezpieczeństw i jest ogromnym wyzwaniem zarówno dla wykonawcy, jak i kierowców. Warto przed planowaną podróżą przeanalizować możliwości przejazdu trasą alternatywną, gdzie nie ma ryzyka napotkania robót drogowych i utknięcia w zatorze samochodów. Czas poświęcony na taką analizę, z pewnością nie będzie zmarnowany i pozwoli uniknąć straty czasu i nerwowych sytuacji.
Nowe bezpieczniejsze
Zamknięcie i wyburzenie obecnych wiaduktów spowodowane jest ich złym stanem technicznym oraz nieodpowiadającym obecnym standardom i parametrom technicznym. W ich miejsce wybudowane będą nowe, o większej nośności, z oddzielnym ciągiem pieszo-rowerowym, znacznie bezpieczniejsze od zamykanych. Jak deklaruje wykonawca, wszystkie sześć wiaduktów powinno być gotowych i przekazanych od użytkowania w ciągu najbliższego roku.
Przeznaczone do rozbiórki obiekty znajdują się na drogach lokalnych:
- Srock – Wodzinek,
- Imielna – Sierosław,
- Przydatki – Doły Brzeskie,
- Papieże – Karlin,
- Władysławów – Żychlin,
- Bąkowiec – Polesie.