Ponieważ wiadukt łączący A1 i a2 zaczął pękać i stwarzał zagrożenie, został wyłączony na czas naprawy. GDDKiA wykorzystuje trzeci wiadukt, aby ruch w obu kierunkach odbywał się po osobnych obiektach. Wczoraj nastąpiło przełożenie ruchu.
We wtorek ok. godz. 12 rozpoczęło się wprowadzanie zmian w tymczasowej organizacji ruchu związanej z czasowym wyłączeniem z użytkowania jednego z wiaduktów na węźle Łódź Północ. Nowa organizacja ruchu zlikwidowała obecne przewiązki i ruch w obu kierunkach po wschodniej nitce autostrady A1 w obrębie węzła. Kierowcy jadący z północy na południe korzystają z łącznicy zjazdowej na Warszawę, a tuż za wiaduktem węzła wrócą poprzez tymczasową przewiązkę na jezdnię główną w kierunku Katowic.
GDDKiA apeluje do kierowców, aby w związku z tymi zmianami zwracali uwagę na oznakowanie, prowadzili pojazdy rozważnie i stosowali się do ograniczeń prędkości.
W nocy z piątku na sobotę sukcesywnie wyłączano z ruchu jeden z trzech wiaduktów na ciągu północ-południe w obrębie węzła Łódź Północ. Chodzi o obiekt na jezdni w kierunku Katowic w ciągu autostrady A1. Dlatego kierowcy podróżujący na osi północ-południe korzystali na węźle ze wschodniej jezdni autostrady A1 w obu kierunkach. Natomiast kierowcy skręcający na Warszawę jechali tak jak dotychczas trzecim wiaduktem.
Jednocześnie, by do minimum ograniczyć utrudnienia w ruchu, GDDKiA podjęła decyzję o wykonaniu tymczasowej przewiązki pomiędzy łącznicą zjazdową w kierunku Warszawy, a jezdnią główną autostrady w kierunku Katowic. W ciągu weekendu wykonano stosowne prace w pasie zieleni i teraz ruch na węźle z północy na południe poprowadzony zostanie dwupasową łącznicą zjazdową na Warszawę. Kierowcy zmierzający na południe korzystać będą z lewego pasa ruchu, by tuż za wiaduktem poprzez nową przewiązkę wrócić na jezdnię główną w kierunku Katowic. Prawy pas przeznaczony będzie dla pojazdów zmierzających w kierunku Warszawy. Wprowadzenie tych zmian przywróci normalną organizację ruchu na jezdni w kierunku Gdańska.
Czasowe zamknięcie wiaduktu spowodowane jest koniecznością zbadania elementów konstrukcyjnych, które uległy uszkodzeniu (pęknięciu) i pozwoli przeprowadzić specjalistyczne badania. Określą one rodzaj uszkodzenia i metodę jego naprawy. Od wyników badań uzależniona jest decyzja o możliwości przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.