Zarządzająca 33 punktami przeładunkowymi oraz torami w Małaszewiczach spółka Cargotor z końcem 2024 r. opuści holding PKP Cargo Logistics i stanie się częścią PKP Polskich Linii Kolejowych. Przejęcie spółki przez narodowego zarządcę linii kolejowych powinno usprawnić procesy inwestycyjne i ujednolicić standardy zarządzania infrastrukturą kolejową.
PKP Cargo i PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały list intencyjny, który wskazuje kierunek przyszłej współpracy oraz kontynuuje proces przejęcia Cargotoru – jednostki zarządzającej m.in. Rejonem Przeładunkowym Małaszewicze przez PLK.
– Ujednolicenie zarządzania infrastrukturą w zakresie tak istotnym dla transportu kolejowego i tranzytu towarów na linii wschód – zachód, jak Małaszewicze, ma szczególne znaczenie. Połączenie potencjału obu spółek wpisuje się w nasz cel strategiczny, czyli budowanie synergii i efektywności zarówno spółek kolejowych, jak i całej kolei w Polsce – powiedział Alan Beroud, Polskich Kolei Państwowych.
Według Piotra Wyborskiego, prezesa PKP PLK, przejęcie udziałów spółki Cargotor wywoła efekt synergii i w konsekwencji efekt działań inwestycyjnych i w przyszłości realizowanych celów biznesowych będzie o wiele lepszy.
– Realizację wspólnego przedsięwzięcia oceniam jako celową i wartościową. Z perspektywy naszej spółki dokonanie transakcji będzie stanowić istotny element w trwającym w Grupie PKP Cargo procesie doskonalenia struktury organizacyjnej grupy kapitałowej – powiedział p.o. prezesa PKP Cargo, dr Marcin Wojewódka.
Cargotor. jest strategicznym zarządcą infrastruktury. Spółka zarządza Rejonem Przeładunkowym Małaszewicze, na który składa się około 180 km torów ze stacjami: Chotyłów, Małaszewicze, Kobylany, Bór oraz rejonami Zaborze, Wólka, Podsędków i Raniewo. CARGOTOR zarządza ponadto 33 punktami ekspedycyjnymi o łącznej długości 24 km torów.