Chiński potentat w e-handlu AliExpress, należący do Alibaba International Digital Commerce Group, oferuje polskim firmom sprzedaż produktów poprzez globalną platformę.
Sprzedawcy z Polski mogą otworzyć własny sklep na AliExpress i skorzystać z dostępu do międzynarodowej bazy klientów. Chińska firma uważa, że oferta może być trakcyjna dla przedsiębiorców ze względu na proste zasady i elastyczność: brak opłaty początkowej za otwarcie i zamknięcie konta oraz brak obowiązku pozostania na platformie.
AliExpress od dawna odnotowuje wzrost zamówień ze strony polskich konsumentów w kilku kategoriach: towary szybkozbywalne (FMCG), artykuły gospodarstwa domowego, sprzęt AGD, uroda, higiena osobista, artykuły dla matki i dziecka, zwierzęta domowe, dom i ogród, motoryzacja oraz elektronika użytkowa.
Ważnym momentem dla rozwoju AliExpress w Polsce było otwarcie w 2021 r. w Konstantynowie Łódzkim centrum dystrybucyjnego. Obiekt powstałwe współpracy z Cainiao, logistycznym ramieniem Alibaba Group, co przyspieszyło czas dostaw i poprawiło obsługę polskich klientów. Platforma nawiązała również współpracę z InPost, zapewniając dostawy. Aktualnie AliExpress rozszerza swoją lokalną działalność, oferując polskim firmom handel na swojej platformie.
– Polska nadal jest strategicznym rynkiem dla AliExpress – i cieszymy się, że możemy zapewnić polskim przedsiębiorcom możliwość rozwoju oraz dotarcia do nowej i zróżnicowanej bazy klientów na całym świecie – powiedział Gary Topp, european commercial director AliExpress.
AliExpress twierdzi, że zaoferuje polskim sprzedawcom wsparcie marketingowe i biznesowe. Sklep będzie automatycznie tłumaczony na 15 języków. Jedną z polskich firm, które już są w AliExpress jest Brand Distribution Group.