Listy lotnicze Deutsche Post przeszły do historii

Samolot z listami Deutsche Post
Grupa DHL

Niemiecka spółka Deutsche Post poinformowała, że kończy dostawy listów nocami drogą lotniczą na terenie RFN. Listy będą nadal przewożone, ale transportem drogowym. DP podkreśla, że chodzi o wdrażanie polityki zrównoważone rozwoju, ale łatwo się domyślić, że wolumen nadawanych przez Niemców listów systematycznie maleje.

Po 63 latach nieustanne służby, 28 marca 2024 r. odbyły się ostatnie nocne loty z listami między północnymi i południowymi Niemcami. Przewozy realizowały linie Eurowings i Tui Fly, których samoloty przemieszczały się na trasach Stuttgart-Berlin, Hanower-Monachium i Hanower-Stuttgart.

– W czasie szybkich zmian klimatycznych, nie można już uzasadniać wysyłania listów krajowych transportem lotniczym. Kończymy erę nocnych listów lotniczych z mieszanymi uczuciami – przyznał Marc Hitschfeld, dyrektor operracyjny oddziału Post & Parcel Germany Grupy DHL. – Poczta listowa nie jest już tak pilna, jak w poprzednich dziesięcioleciach. Z jednej strony koniec z krajowymi przesyłkami lotniczymi jest dobry dla środowiska. Z drugiej strony koniec nocnej poczty lotniczej zamyka pewien rozdział w historii Deutsche Post, który był utożsamiany z firmą od dziesięcioleci – dodał Hitschfeld.

Po przejściu DP na transport drogowy, emisja CO2 zmniejszy się o 80 proc. na dotychczasowych trasach.

Listy lotnicze zostały wprowadzone w Niemczech 22 sierpnia 1961 roku, przez ówczesnego federalnego ministra poczty i telekomunikacji Niemiec Richarda Stücklena (CSU) oraz prezesa Deutsche Lufthansa.

Jeszcze w 1996 r. Deutsche Post nadal przewoziła co noc około 430 ton przesyłek listowych. Obsługiwało je 6 linii lotniczych.

Aktualnie do transportu listów wykorzystywane są m.in. dostawcze są samochody Sprinter.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane