DSV – Global Transport and Logistics rozpoczyna kolejną z zaplanowanych inwestycji na terenie Polski. Operator wybuduje w Łodzi obiekt, do którego przeniesie działające już w tym mieście centrum logistyczne, będące jego superhubem w naszym kraju. Tym samym Łódź stanie się kluczowym węzłem logistycznym dla transportu drogowego, przez który będą przechodziły przesyłki DSV do odbiorców z całej Europy.
W 2023 roku DSV – Global Transport and Logistics ogłosiło wieloletni program inwestycji na terenie Polski. Plan zakłada realizację szeregu projektów, które mają na celu nie tylko zwiększenie stabilności krajowych i międzynarodowych łańcuchów dostaw. Kolejnym projektem, który zostanie zrealizowany przez DSV będzie nowe centrum logistyczne na terenie aglomeracji łódzkiej.
Hub dla transportów drobnicowych
– Łódź została wybrana jako lokalizacja tzw. superhubu dla transportów drobnicowych, co oznacza, że będzie ona stanowić punkt przeładunkowy znacznego wolumenu drobnicowego, zarówno importowego, jak i eksportowego. Niezwykle istotne było dla nas dopasowanie standardu obiektu do założeń związanych z rozwojem produktu drobnicowego poprzez zwiększenie powierzchni i liczby docków przeładunkowych – powiedział Aristoteleis Liadis, director w Road International BENELUKI, FEP&EAST.
Centrum logistyczne DSV w Łodzi będzie miało łączną powierzchnię ponad 26 tys. mkw. i będzie łączyło 3 funkcje: biurową (1956 mkw.), klasycznego magazynu multiklienckiego (23 707 mkw.) oraz terminalu przeładunkowego (5679 mkw.). Część przeładunkowa zostanie wyposażona w 32 doki dla pojazdów ciężarowych, w tym w dodatkową bramę na poziomie +0.
DSV: obsłużymy o 40 proc. więcej przesyłek
– Zgodnie z naszymi szacunkami, dzięki tak dużym rozmiarom części magazynowej, będziemy mogli obsłużyć nawet o 40 proc. więcej przesyłek międzynarodowych i krajowych, niż ma to miejsce dziś. Spodziewamy się, że dzięki znakomitej lokalizacji Łodzi na mapie Polski, świetnym połączeniom drogowym z najważniejszymi miastami w kraju oraz szlakami międzynarodowymi nowy obiekt multibrandowy doskonale wpisze się w potrzeby rynku przewozowego – opowiada Aristoteleis Liadis.
DSV zakłada, że prace budowlane rozpoczną się już w styczniu 2025 r., a spodziewany termin rozpoczęcia operacji logistycznych to czwarty kwartał 2025 roku. Generalnym wykonawcą projektu została firma Rexbud.
Więcej o zaplanowanych przez DSV inwestycjach można dowiedzieć się z rozmowy z prezesem DSV Solutions Wojciechem Cipiurem.