Zapowiadana od dawna budowa terminalu multimodalnego w Zduńskiej Woli – Karsznicach staje się faktem. Spółka PKP Cargo Terminale podpisała umowy z wykonawcami. Za roboty infrastrukturalne odpowiedzialne jest ZUE, które zainkasuje 100 mln zł. Planowany terminal będzie mógł przeładowywać do 220 tys. TEU rocznie.
ZUE zostało wybrane na wykonawcę budowy terminalu w czerwcu 2022 r. 29 lipca PKP spółka podpisała umowę z PKP Cargo Terminale. Jej szacunkowa wysokość to 100 mln zł netto. Przewidziany termin realizacji inwestycji to 31 października 2023 r. Z komunikatu przewoźnika kolejowego wynuika, że ZUE wybuduje: miejsce przeładunku towarów, w tym tory i rozjazdy, płyty terminalu wraz z parkingiem i drogami.
PKP CARGO Terminale podpisało także umowę z ECM GROUP POLSKA na świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi prowadzonymi przez ZUE. Wartość tej umowy to nieco ponad 1 mln zł.
Inwestycja powstanie na terenie należącym do PKP S.A. PKP Cargo Terminale podpisało ze spółką umowę na jego dzierżawę. W ciągu 10 lat zapłaci za to ok. 10,8 mln zł netto. Czynsz dzierżawy będzie podlegał corocznej waloryzacji.
Multimodalny terminal przeładunkowy powstanie na terenie po zlikwidowanych torów odstawczo–manewrowych stacji Zduńska Wola Karsznice. Terminal ma łączyć i obsługiwać przewozy kolejowe i drogowe oraz ich kombinacje.
W pierwszym etapie budowy terminal zajmie powierzchnię około 12 ha (116 786 mkw.). Inwestycja w Zduńskiej Woli – Karsznicach ma wzmocnić pozycję Grupy PKP Cargo w segmencie usług terminalowych, zapewniając obsługę ładunków na Nowym Jedwabnym Szlaku i w połączeniach z portami polskimi i zagranicznymi. Możliwości przeładunkowe w Zduńskiej Woli-Karsznicach docelowo wyniosą 220 tys. TEU rocznie, natomiast pojemność składowa wyniesie 4500 TEU.