Specjalizująca się w logistyce kontraktowej Grupa ID Logistics zakończyła rok 2023 przychodami na poziomie 2,747 mld euro, co oznacza wzrost o 10,7 proc. w porównaniu z rokiem 2022. W Polsce przychody spółki wyniosły ok. 1,5 mld zł, czyli były prawie o 50 proc. wyższe niż rok wcześniej. ID Logistics uruchomiło w naszym kraju trzy nowe magazyny, zwiększając ich liczbę do 39.
ID Logistics przedstawiło wyniki za rok 2023. Jednym z kluczowych rynków dla Grupy ID Logistics pozostaje Polska. – W 2022 roku przychody ID Logistics na polskim rynku wyniosły 984 mln zł, a w ubiegłym roku wzrosły do blisko 1,5 mld zł. Tak imponujący wynik jest potwierdzeniem skuteczności przyjętej strategii i zaangażowania naszych zespołów – powiedział Carlos Tavares, dyrektor finansowy ID Logistics w Polsce.
W 2023 r. działania ID Logistics ukierunkowane były przede wszystkim na wzmocnienie współpracy z klientami z branży retail, FMCG, e-commerce, fashion i beauty w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw i obsługi magazynowej. Spółka rozpoczęła realizację nowych projektów a także optymalizację kosztów. Na osiągnięty wynik miał wpływ, zakończony w IV kwartale, strategiczny proces transformacji i integracja z firmą Spedimex, kluczowym graczem na polskim rynku logistyki kontraktowej dla fashion, e-commerce i beauty (przejęcie 100 proc. udziałów w czerwcu 2023 r.).
Szybki wzrost odnotowała też, uruchomiona w 2022 r., spółka IDEO by ID Logistics, pełniąca rolę Control Tower dla przepływów towarów dla branży FMCG w transporcie drogowym, kolejowym i multimodalnym.
W ubiegłym roku ID Logistics otworzył w Polsce trzy nowe magazyny dla firm z sektora fashion, wyposażenia wnętrz i e-commerce. Obecnie firma zarządza 39 centrami dystrybucyjnymi o łącznej powierzchni ponad 1 mln mkw. i jest gotowy na dalszą ekspansję.
W 2023 r. Grupa wygrała lub rozpoczęła realizację nowych kontraktów, m.in.:
– We Francji – AB inBev powierzył ID Logistics zarządzanie dwoma centrami logistycznymi o powierzchni odpowiednio 32 tys. mkw. i 60 tys. mkw., w celu zoptymalizowania przepływów dystrybucji do dużych sieci detalicznych oraz kawiarni, hoteli i restauracji.
– W Włoszech sieć handlowa Carrefour powierzyła ID Logistics zarządzanie centrum dystrybucyjnym dedykowanym obsłudze artykułów spożywczych, o powierzchni 42 tys. mkw., w okolicy Mediolanu. Otwarcie nowego centrum dystrybucji blisko rok po uruchomieniu pierwszego oddziału ID Logistics we Włoszech potwierdza zdolność Grupy do budowania trwałych relacji z długoletnimi klientami.
– W USA ID Logistics rozwija ofertę skierowaną do producentów z branży FMCG. Grupa rozpoczęła współpracę z wiodącym producentem środków czystości, zarządzając operacjami logistycznymi w magazynie zlokalizowanym w okolicach Chicago. ID Logistics został także wybrany przez amerykańską i międzynarodową firmę specjalizującą się w produkcji napojów i przekąsek do zarządzania operacjami logistycznymi i co-packingiem w dwóch magazynach w Atlancie, o łącznej powierzchni 118 tys. mkw.
W 2024 r. ID Logistics liczy na szybki rozwój biznesu w USA i Polsce, wynikający z inwestycji dokonanych w ciągu ostatnich dwóch lat. Firma rozwija też niedawno rozpoczęte działalności we Włoszech i Wielkiej Brytanii.