DB Schenker wzmacnia biznes dostaw oceanicznych otwierając w województwie śląskim magazyn konsolidacyjny. Będą do niego dowożone kontenery przypływające z Chin.
W Sosnowcu powstał magazyn CFS (Container Freight Station), który umożliwi konsolidację i dekonsolidację kontenerów drobnicowych. Nowy obiekt będzie obsługiwał kontrahentów DB Schenker z Dolnego i Górnego Śląska, a także z Małopolski.
Operator logistyczny uruchomił cztery linie oceaniczne z chińskich portów: Szanghaju, Ningbo, Hongkongu i Shenzhen. Przesyłki klientów po wpłynięciu do portu w Gdańsku zostaną w całości przetransportowane do Sosnowca i po rozformowaniu trafią do finalnych odbiorców.
– Podjęte działania ułatwią proces planowania dostaw „do drzwi” i dodatkowo obniżą ich koszt. Dystans na ostatnim odcinku zmniejszy się z ponad 600 km od polskich portów do niecałych 100 km – wyjaśnia Justyna Jaśkiewicz, Head of LCL Cluster Poland and North East Europe w DB Schenker. – Kontenery wyprawiane z największego portu na świecie w Szanghaju po około 37 dniach docierają do Gdańska. Po rozładunku statku w ciągu dwóch dni roboczych trafiają do magazynu konsolidacyjnego w Sosnowcu – dodaje.
Nowa usługa drobnicy kontenerowej skierowana jest do firm, które w obliczu aktualnej sytuacji spowodowanej koronawirusem zmniejszyły swoje zamówienia i ich przesyłki nie wypełniają całego kontenera. – W takim przypadku klient płaci za usługę frachtu morskiego proporcjonalnie do wielkości przesyłki – wyjaśnia Justyna Jaśkiewicz.
Wreszcie ciekawa inicjatywa, bo Sosnowiec kojarzył się wszystkim głównie z patologią. Powodzenia.