W Świebodzinie powstało centrum logistyczne Moto-Profil

Moto-Profil

Jeden z największych dystrybutorów części i akcesoriów motoryzacyjnych otworzył w Świebodzinie (woj. lubuskie) nowoczesny magazyn typu hub. Powierzchnia obiektu wynosi 10 tys. mkw. Zatrudnienie znajdzie w nim ok. 100 osób.

Nowe centrum logistyczne Moto-Profil zostało uruchomione przy ul. Wojska Polskiego 14. Miejsce wybrano ze względu na korzystną lokalizację i bliskość ważnych tras komunikacyjnych. Stolica powiatu świebodzińskiego znajduje się przy drodze ekspresowej S3 (Legnica – Szczecin) i położona jest zaledwie 4 kilometry od węzła z autostradą A2 Berlin – Poznań. Pierwsze dostawy ze Świebodzina wyruszyły do klientów 9 grudnia.

– Nowa platforma logistyczna jest uzupełnieniem naszego projektu „trójkąta”, w skład którego wchodzą centra magazynowe w Chorzowie, Świebodzinie i Jawczycach pod Warszawą. Taki układ pozwoli nam zapewnić najlepszą dostępność zasobów oraz zdynamizować dostawy w systemie nocnym i dziennym. Centrum obsłuży około 30 proc. rynku Moto-Profil. Będziemy bliżej naszych klientów z zachodniej Polski. Co więcej, szybki dojazd do kluczowych tras komunikacyjnych zoptymalizuje koszty związane z dostawami – mówi Leszek Żurek, prezes Moto-Profil.

Centrum logistyczne w Świebodzinie składa się z 10 tys. mkw powierzchni magazynowej, 300 mkw. części biurowej i sali szkoleniowej. To drugi co do wielkości obiekt magazynowy Moto-Profil. Hub w Warszawie ma powierzchnię 7 tys. mkw., a magazyn główny w Chorzowie – 50 tys. mkw.

Centrum logistycznym zarządza system WMS / TMS przy użyciu przy użyciu terminali i skanerów. Hub wyposażony jest także w sortery rozdzielające zamówienia oraz segregujące towar. Docelowo, na potrzeby centrum planowane jest zatrudnienie 100 osób w trybie dwuzmianowym. Mają to być głównie mieszkańcy Świebodzina oraz okolicznych miejscowości.

 

Firma Moto-Profil powstała w 1993 r. Jest jednym z najdłużej działających dystrybutorów części i akcesoriów motoryzacyjnych na polskim rynku. Poprzez sieć niemal 1400 partnerów handlowych (hurtowni), firma dociera do ponad 15 tys. warsztatów samochodowych.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane