W Świebodzinie powstało centrum logistyczne Moto-Profil

Moto-Profil

Jeden z największych dystrybutorów części i akcesoriów motoryzacyjnych otworzył w Świebodzinie (woj. lubuskie) nowoczesny magazyn typu hub. Powierzchnia obiektu wynosi 10 tys. mkw. Zatrudnienie znajdzie w nim ok. 100 osób.

Nowe centrum logistyczne Moto-Profil zostało uruchomione przy ul. Wojska Polskiego 14. Miejsce wybrano ze względu na korzystną lokalizację i bliskość ważnych tras komunikacyjnych. Stolica powiatu świebodzińskiego znajduje się przy drodze ekspresowej S3 (Legnica – Szczecin) i położona jest zaledwie 4 kilometry od węzła z autostradą A2 Berlin – Poznań. Pierwsze dostawy ze Świebodzina wyruszyły do klientów 9 grudnia.

– Nowa platforma logistyczna jest uzupełnieniem naszego projektu „trójkąta”, w skład którego wchodzą centra magazynowe w Chorzowie, Świebodzinie i Jawczycach pod Warszawą. Taki układ pozwoli nam zapewnić najlepszą dostępność zasobów oraz zdynamizować dostawy w systemie nocnym i dziennym. Centrum obsłuży około 30 proc. rynku Moto-Profil. Będziemy bliżej naszych klientów z zachodniej Polski. Co więcej, szybki dojazd do kluczowych tras komunikacyjnych zoptymalizuje koszty związane z dostawami – mówi Leszek Żurek, prezes Moto-Profil.

Centrum logistyczne w Świebodzinie składa się z 10 tys. mkw powierzchni magazynowej, 300 mkw. części biurowej i sali szkoleniowej. To drugi co do wielkości obiekt magazynowy Moto-Profil. Hub w Warszawie ma powierzchnię 7 tys. mkw., a magazyn główny w Chorzowie – 50 tys. mkw.

Centrum logistycznym zarządza system WMS / TMS przy użyciu przy użyciu terminali i skanerów. Hub wyposażony jest także w sortery rozdzielające zamówienia oraz segregujące towar. Docelowo, na potrzeby centrum planowane jest zatrudnienie 100 osób w trybie dwuzmianowym. Mają to być głównie mieszkańcy Świebodzina oraz okolicznych miejscowości.

 

Firma Moto-Profil powstała w 1993 r. Jest jednym z najdłużej działających dystrybutorów części i akcesoriów motoryzacyjnych na polskim rynku. Poprzez sieć niemal 1400 partnerów handlowych (hurtowni), firma dociera do ponad 15 tys. warsztatów samochodowych.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane