DHL Freight wdrożył do eksploatacji w Kolonii dwie ciężarówki napędzane wodorem. Firma otrzymała je od producenta pojazdów użytkowych specjalnego przeznaczenia – Paul Nutzfahrzeuge. Pojazd o nazwie Paul Hydrogen Power-Truck bazuje na konstrukcji samochodu Mercedes-Benz Atego. Powstał we współpracy z koncernem Shell.
Ciężarówki wodorowe będą eksploatowane podczas rocznego programu pilotażowego. Posłużą do dystrybucji praz przewozów liniowych w placówce DHL Freight w Kolonii. To już kolejne ciężarówki na wodór wykorzystywane w Niemczech przez Grupę DHL. Pierwszy pojazd pracuje dla oddziału Post & Parcel Germany w Kolonii Zachodniej. DHL i jego oddziały testują i wdrażają nowe pojazdy w ramach swojej strategii zrównoważonego rozwoju i pośredniego celu redukcji emisji do mniej niż 29 milionów ton CO2 do 2030 roku.
– W transporcie drogowym żadna alternatywna technologia napędowa nie okazała się jeszcze wyraźnym zwycięzcą. Dla nas kluczowe jest utrzymanie neutralnego dla środowiska podejścia i dalsze testowanie różnych zrównoważonych rozwiązań. Dotyczy to nie tylko elektrycznych ciężarówek akumulatorowych, ale także pojazdów wodorowych, które doskonale sprawdzają się na dłuższych dystansach, ponieważ mają imponujący zasięg i możliwość szybkiego tankowania – powiedział dr Thomas Vogel, dyrektor generalny DACH, UK & IE DHL Freight.
Dwie ciężarówki o masie 15,6 tony, o zasięgu około 400 km z przyczepą i 600 km bez przyczepy, zostały wyprodukowane przez Paula Nutzfahrzeuge na zlecenie Shell w Vilshofen w południowych Niemczech.
Przeczytaj również:
Ford Trucks z nową serią F-LINE na targach Solutrans
Shell uruchomi 75 szybkich ładowarek e-samochodów
Solidaris wprowadził do floty dwie ciężarówki elektryczne
Podstawą tego pierwszego seryjnie produkowanego w Niemczech samochodu ciężarowego o średniej ładowności z ogniwami paliwowymi jest Mercedes-Benz Atego. Pojazdy są obsługiwane przez DHL Freight i Post & Parcel Germany w modelu Shell Hydrogen Pay-Per-Use. Shell wynajmuje pojazdy z napędem wodorowym za co miesięczną opłatą. Usługa ta uruchomiona została w sierpniu 2023 r.
Shell oferuje zarówno ciężarówki, jak i stacje ładowania pojazdów elektrycznych oraz wsparcie w okresie użytkowania samochodu. Pojazdy ciężarowe są serwisowane wyłącznie w warsztacie Centrum Pojazdów Użytkowych Daimler Truck AG we Frechen.
Dla DHL Freight jeździ już po Niemczech około 150 pojazdów, które są bezemisyjne lub znacznie zmniejszyły emisję gazów cieplarnianych.