Ford F-MAX jeszcze mocniejszy i bardziej oszczędny!

Nowa ciężarówka Forda na trasie
Ford Trucks Polska

Ford Trucks nieustannie wprowadza udoskonalenia w swoich pojazdach, dbając o komfort kierowcy, moc, osiągi oraz całkowity koszt posiadania pojazdu. Dedykowany zespół inżynierów ostatni rok poświęcił na prace projektowe związane z wprowadzeniem modyfikacji w silniku Ecotorq, by zapewnić obniżenie zużycia paliwa oraz redukcję emisji CO2 do atmosfery. Wynikiem tych prac było wprowadzenie do produkcji w 2023 roku modelu F-MAX wyposażonego w silnik Ecotorq w wersji GEN 1.5 o mocy 500 KM i momencie obrotowym 2500 Nm.

Modyfikacje – Ecotorq GEN 1.5 i nie tylko

Modyfikacje wprowadzone w pojeździe dotyczą nie tylko silnika, w F-MAX-ie wprowadzono szereg zmian, by zapewnić najwydajniejszą pracę pojazdu. Silniki Ecotorq GEN 1.5 zostały wyposażone w nową kasetę sterującą przygotowaną do korzystania z nowego oprogramowania silnika. Wprowadzono olej silnikowy o niższej lepkości 5W20 (zamiast dotychczasowego 5W30), co jest ważnym czynnikiem w wydajności silnika, wpływającym na jego działanie, a także poprawiającym pracę w optymalnych temperaturach. Przeprowadzono szereg długoterminowych testów w różnych warunkach drogowych i atmosferycznych, które potwierdziły, że założenia projektu zostały spełnione. Pojazdy odnotowały obniżone zużycie paliwa nawet do 5,5%, zmniejszając Całkowite Koszty Użytkowania F-MAX-a.

Kolejna modyfikacja dotyczy chłodnicy oleju, która zapewnienia lepsze chłodzenie całego silnika, a nowy rodzaj zaworu termostatycznego poprawia wydajność układu smarowania. Zainstalowany został nowy rodzaj czujnika poziomu oleju, który informuje kierowcę zarówno o konieczności uzupełnienia oleju, jak i o ilości jaką należy dolać.

Komfort kierowcy jest najważniejszy

Inżynierowie Ford Trucks zawsze koncentrują się na utrzymaniu wysokiego komfortu jazdy kierowcy. Pojazdy F-MAX zaprojektowane są z dbałością o każdy detal oraz zapewniają przytulne miejsce do wypoczynku. Przestronna kabina wyposażona jest w dużą ilość schowków i dwie wygodne leżanki, a sterowanie oświetleniem oraz ogrzewaniem z dolnej leżanki zapewniają wygodę kierowcy podczas długodystansowych podróży. Dodatkowo poprawiony został komfort manewrowania pojazdem – każdy nowy zamówiony model F-MAX może zostać doposażony w elektrohydrauliczną przekładnię kierowniczą, pozwalającą na wybór jednego z trzech trybów jazdy: komfortowego, zbilansowanego lub stabilnego.

Wspomaganie kierownicy zmniejsza wysiłek kierowcy potrzebny do sterowania pojazdem, co znacznie wpływa na odczucie wygody i komfortu manewrowania, szczególnie w ciasnych uliczkach bądź na parkingach. Każdy z trybów jazdy został zaprojektowany z myślą o warunkach na drodze. Tryb komfortowy jest idealny w miastach i na parkingach oraz wymaga najmniejszego wysiłku od kierowcy. Domyślny ustawiony tryb zbilansowany zapewnia optymalne parametry podczas kierowania, a tryb stabilny zaprojektowany jest na długie trasy, podczas których stabilizuje układ kierowniczy i nie pozwala na zmianę toru jazdy w wyniku minimalnego poruszenia kierownicą.

Wyjątkowy wygląd Forda F-MAX w wersji LUXURY

Projektanci Ford Trucks skupili się na uzyskaniu ekskluzywnej wersji flagowego ciągnika siodłowego marki poprzez dodanie eleganckich elementów i detali. Ciągnik w wersji LUXURY wyposażony zostanie w nową, czarną osłonę chłodnicy z chromowanymi elementami m.in. listwą oraz oznaczeniem modelu. Będzie wyróżniał się on czarnymi klamkami kabiny, czarnymi nakładkami na nadkola oraz ozdobnym oklejeniem spojlerów międzyosiowych. Efekt został dopełniony poprzez nowe reflektory LED z czarnym wypełnieniem.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane