Maersk ochrzcił drugi duży statek napędzany metanolem

Astrid Maersk - kontenerowiec ochrzczony w porcie Jokohama
Maersk

Uroczystość nadania imienia kontenerowcowi odbyła się w japońskiej Jokohamie. Drugi na świecie oraz we flocie Maersk duży (16 tys. TEU) statek zasilany metanolem otrzymał imię „Astrid Mærsk”. Jego matką chrzestną została Lisa Uchida, żona dyrektora generalnego koncernu Nissan – Makoto Uchidy.

Pierwszy duży kontenerowiec (16 tys. TEU) we flocie Maerks zasilany metanolem został nazwany „Ane Mærsk”. Do uroczystego nadania mu imienia doszło w styczniu 2024 r. w południowokoreańskim porcie Ulsan. Statek ten kursuje między Azją i Europą.

Podczas uroczystości w Jokohamie, która odbyła się 4 kwietnia 2024 r., głos zabrał m.in. Vincent Clerc, dyrektor generalny A.P. Moller – Maersk. – Jesteśmy naprawdę podekscytowani, że możemy powitać „Astrid Mærsk” w naszej flocie zdolnej do pływania na ekologicznym metanolu. Dzięki temu statkowi i jego siostrzanym statkom Maersk podejmuje znaczące kroki na drodze do transformacji energetycznej transportu oceanicznego – powiedział Clerc. – Aby umożliwić ekologiczne łańcuchy dostaw i przyspieszyć przejście żeglugi w kierunku zerowej emisji netto, niezbędne są ciągłe, odważne działania ze strony strategicznych klientów, takich jak Nissan. Co ważne, aby utrzymać dynamikę transformacji, konieczne są globalne regulacje Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), które zniwelują różnicę cen między paliwami kopalnymi a paliwami ekologicznymi i zapewnią równe warunki działania – dodał prezes Maersk.

Yokohama jest dla Maersk portem historycznym. Od czasu zawinięcia pierwszego statku duńskiej linii do portu w Jokohamie minęło sto lat. – Dzisiejsza ceremonia symbolizuje nasze trwałe stosunki z Jokohamą i Japonią jako całością – podkreślił Toru Nishiyama, dyrektor zarządzający Maersk na Azję Północno-Wschodnią.

„Astrid Mærsk” to drugi z floty 18 dużych kontenerowców Maersk zasilanych metanolem. Dostawy kolejnych nastąpią w latach 2024–2025.

Maersk zamierz do 2030 r. wyposażyć 25 swoich kontenerowców w silniki hybrydowe, które będą mogły pływać na ekologicznym metanolu.

Pierwszym, niewielkim kontenerowcem (2100 TEU) zasilanym metanolem we flocie duńskiej linii żeglugowej była „Laura Maersk”. Statek został ochrzczony we wrześniu 2023 r. w Kopenhadze. Matką chrzestną „Laury Maersk” była przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen. Jednostka feederowa przewozi ładunki między europejskimi portami.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane