Masersk przekonwertował Halifax na statek dwupaliwowy

Dziób statku Maersk Halifax

Pierwszym dużym statkiem we flocie Maersk, którego silnik przerobiono na zasilanie olejem napędowym oraz metanem, został kontenerowiec Maersk Halifax. Modernizację statki wykonała chińska stocznia Zhoushan Xinya a za konwersję napędu odpowiadała firma MAN Energy Solutions,

Konwersja napędu zajęła zajęła 88 dni i zakończyła się w październiku 2024 r. 4 listopada 2024 r. statek opuścił chińską stocznię. – Po zakończeniu prób morskich Maersk Halifax powrócił do eksploatacji i obecnie obsługuje naszych klientów na trasach transpacyficznych – powiedział Leonardo Sonzio, szef zarządzania flotą i technologii w Maersk.

Oprócz wymiany części maszyn i tym samym umożliwienia silnikowi pracy na metanolu, modernizacja w stoczni obejmowała dodanie nowych zbiorników paliwa, stworzeniu pomieszczenia do przygotowywania paliwa oraz zamontowania układu zasilania paliwem. Kadłub statku został również rozbudowany, aby pomieścić zbiorniki paliwa. Dzięki tej zmianie długość statku wydłużyła się o 15 metrów do 368 metrów, zwiększając pojemność z około 15 tys. do 15 690 TEU.

– Ponieważ wyznaczyliśmy sobie ambitny cel klimatyczny osiągnięcia zerowej emisji netto do 2040 r., zbadaliśmy potencjał modernizacji istniejących statków za pomocą silników dwupaliwowych. W nadchodzącym roku wyciągniemy wnioski z tej pierwszej konwersji dużego statku. Modernizacje posiadanych kontenerowców mogą być ważną alternatywą dla nowych konstrukcji w procesie przejścia z paliw kopalnych na paliwa niskoemisyjne – stwierdza Leonardo Sonzio w komunikacie duńskiego potentata.

Maersk Halifax jest jednym z 11 statków klasy Hong Kong we flocie Maersk.

Zobacz też: Hapag-Lloyd zamówił w Chinach 24 kontenerowce

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane