Większość przewozów kolejowych realizowanych przez spółkę CIECH Cargo, to transporty wykonywane dla grupy chemicznej CIECH. Przewoźnik poinformował, że to się może zmienić, ponieważ zamierza w najbliższych latach zwiększyć skalę działalności i pozyskiwać klientów spoza grupy.
Spółka CIECH Cargo ma nowego prezesa. Jak informowaliśmy, aktualnie firmą kieruje Andrzej Pawłowski, który przyszedł do spółki z grupy CIECH z zarządu CTL Logistics. Nowy szef przewoźnika kolejowego przedstawił plan rozwoju spółki. – Chcemy zwiększyć skalę działania i zdywersyfikować portfolio usług. Nadal będziemy świadczyć najwyższej jakości usługi transportu w ramach Grupy CIECH, ale chcemy też mocniej powalczyć o zlecenia na rynku zewnętrznym. Wykorzystamy do tego swoje przewagi: doświadczoną kadrę, nowoczesną flotę lokomotyw elektrycznych, a także pełne zaplecze serwisowe dla przeglądów taboru – mówi Andrzej Pawłowski. – Szukamy pracowników, oferując im elastyczne możliwości zatrudnienia, nowoczesny i komfortowy tabor, szkolenia i szereg dodatków – twierdzi prezes CIECH Cargo.
Przewoźnik kusi kandydatów do pracy szkoleniami (dla osób nie mających wcześniej styczności z branżą kolejową), oraz pomocą w poszerzaniu uprawnień dla maszynistów pojazdów osobowych. Spółka zachęca też do pracy dowozami pracowników od drzwi do drzwi: zapewnia im transport z domu do miejsca postoju lokomotywy i z powrotem, a także wypłaca tzw. rozłąkowe za dalekie kursy.
Plany zwiększenia zatrudnienia to element rozwoju spółki i strategii zwiększania jej skali działalności, m.in. poprzez poszukiwanie nowych zleceń. CIECH Cargo liczy m.in. na przewoźników, którzy zechcą skorzystać ze świadczonych przez nią usług utrzymaniowych taboru – od napraw bieżących, poprzez poziomy P1 do P5, czyli najwyższego poziomu utrzymania pojazdów.
CIECH Cargo zatrudnia około 260 osób, ma 16 lokomotyw oraz 1500 wagonów. Siedzibą spółki jest Inowrocław. Przedsiębiorstwo świadczy usługi transportu kolejowego w kraju, w zakresie: wynajmu wagonów kolejowych, kolejowych przewozów towarowych, obsługi i utrzymania bocznic, a także naprawy wagonów. W jej taborze znajdują się m.in. takie elektrowozy jak Bombardier E594 TRAXX, Bombardier E483 Traxx czy Newag E6ACTa „Dragon 2”.
To znaczy tylko jedno, że firma się rozwija. Trzymam kciuki za Ciecha!