Niemiecki przewoźnik towarowy przygotowuje się do wymiany leciwych lokomotyw manewrowych na nowe, bardziej przyjazne środowisku. Od 2021 r. w zakładzie utrzymania taboru w Rostocku rozpocznie się montaż 50 pojazdów opracowanych wraz z japońską Toshiba. Będą zasilane przez silnik spalinowy oraz elektryczny, pobierający energię z baterii.
DB Cargo zdecydowało się na zakup 50 pojazdów po pozytywnym wyniku studium opłacalności projektu. Jednocześnie niemiecki przewoźnik podjął decyzję o wyleasingowaniu następnych 50 lokomotyw.
Seria nowych lokomotyw hybrydowych zastąpi 61 wysłużonych pojazdów. Inwestycja jest częścią przyjętej przez grupę DB strategii Strong Rail, która zakłada rozwój przewozów ładunków.
– Wspólnie z Toshibą wprowadzamy standard technologiczny, który ma kluczowe znaczenie dla przyszłości – mówi Sigrid Nikutta, prezes DB Cargo. – Nowy napęd zastosowany w lokomotywach pozwoli nam wykonywać pracę manewrową w sposób bardziej efektywny oraz oszczędny, ponieważ zużycie energii elektrycznej zmaleje o 30 proc., a oleju napędowego o milion litrów rocznie – wylicza Nikutta.
Takayuki Konno, wiceprezes Toshiba Corporation oraz prezes Toshiba Infrastructure Systems & Solutions Corporation, informuje, że firmy rozpoczynają świetlaną współpracę. Toshiba jest dumna, ponieważ lokomotywę dla DB Cargo projektuje w oparciu o japońskie i europejskie standardy.
– Nasza Toshiba HDB 800 jest wyposażona w najnowsze technologie, w tym w system baterii SciB, który przeszedł certyfikację TUV Rheinland 2 – powiedział Konno.