Niemiecki przewoźnik kolejowy DB Cargo systematycznie rozwija przewozy na Nowym Jedwabnym Szlaku jako DB Cargo Euriasia. Możliwości rozwoju przewozów zostały niedawno zwiększone, ponieważ w Chinach zaczyna funkcjonować nowa spółka zależna tego przedsiębiorstwa: DB Cargo Transasia. W jej biurach w Szanghaju i Xi’an pracują już 23 osoby.
Dyrektorem generalnym DB Cargo Transasia został Frank Schulze, który przebywa w Chinach od sierpnia 2018 r. Do niedawna był reprezentantem DB Cargo Eurasia, a wcześniej szefem biura DB Cargo Liaison Office China, które założył z Jeremym Tangiem. – Biuro zaczęło funkcjonować od zera. Pierwsze miesiące były trudne. Byliśmy bardzo szczęśliwi, gdy pojawiła się pierwsza rezerwacja pociągu – wspomina Schulze, który dodaje, że należało w Chinach zbudować zaufanie i okazać tamtejszym partnerom elastyczność. – Chiny są niesamowicie szybkie, Chiny nie czekają, Chiny chcą wszystko szybko osiągnąć – dlatego szybkie działanie jest tutaj ważniejsze niż gdziekolwiek indziej na świecie. Tutaj sprawy zmieniają obrót w ciągu kilku godzin – opowiada.
Siatka połączeń DB Cargo Transasia
DB Cargo Liaison Office China rozwijało rynek przewozów na trasie Chiny – Europa i już w 2019 r. firma przekroczyła założony plan. Założenie DB Cargo Transasia jest kolejnym krokiem na drodze do rozwoju biznesu na Nowym Jedwabnym Szlaku. Firma buduje zespół na Dalekim Wschodzie, który zajmuje się działalnością operacyjną. Aktualnie w dwóch biurach (w Szanghaju i Xi’an) pracuje 23 pracowników. – Stworzyliśmy bardzo zmotywowaną, energiczną, młodą grupę, z którą pracuje się niesamowicie fajnie – mówi Frank Schulze.
Zespół ma bardzo jasne cele: zwiększenie wolumenu pociągów na trasie Azja – Europa i zdobycie przyczółka w innych regionach Chin, aby w przyszłości odgrywać jeszcze ważniejszą rolę w korytarzu eurazjatyckim . DB Cargo Transasia współpracuje już z 20 chińskimi platformami logistycznymi i przewozi ładunki przez cztery chińskie granice.