Przewoźnik FRANCEPOL z Zielonej Góry zamówił 170 pojazdów, z czego 100 stanowią ciągniki siodłowe Scania Super, które pozwalają zaoszczędzić 8 proc. na kosztach paliwa. Pierwsze pojazdy zostały odebrane w lipcu 2022 roku.
FRANCEPOL zajmuje się międzynarodowym transportem ciężarowym oraz spedycją. Podstawą działalności firmy jest transport ładunków całopojazdowych oraz ładunków sypkich na terenie UE i krajów strefy Schengen. W tym roku przypada 30-lecie istnienia przedsiębiorstwa na rynku.
Przewoźnik współpracuje ze Scania od 1995 r., co roku powiększając lub wymieniając pojazdy ze swojej floty na samochody Scania. Do końca 2022 roku flota firmy powiększy się do ok. 500 pojazdów, z czego ok. 80 proc. będą stanowiły pojazdy Scania. – Kierowcy bardzo chwalą sobie markę Scania, wygodę użytkowania i ergonomiczność kabin. Dla nas, z punktu widzenia finansowego, ważna jest też ekonomiczność wykonywanych transportów, czyli długie przebiegi, niskie zużycie paliwa i części. Cenimy też pracę serwisu Scania – komentuje Artur Nowacki, dyrektor generalny FRANCEPOL.
Zielonogórska firma wiąże duże nadzieje ze Scania Super. – Zgodnie z wynikami naszych pierwszych jazd testowych i zapewnień Scania, co do oszczędności w zużyciu paliwa na poziomie 8 proc., jesteśmy przekonani, że to rozwiązanie może pozytywnie wpłynąć na wynik finansowy naszej firmy – dodaje Artur Nowacki.
Scania Super to nowa generacja pojazdów Scania wprowadzona w listopadzie 2021 roku, wyposażona w całkowicie nową platformę silnikową dla pojazdów Euro 6 o mocy od 420 do 560 KM. Nowa seria samochodów zapewnia obniżenie zużycie paliwa w transporcie dalekobieżnym na poziomie 8%, zasilanie biopaliwami, większą całkowitą ekonomikę eksploatacji i mniejszą emisję CO2.
Nowy układ napędowy obejmuje również nowe skrzynie biegów i osie, a także usługę premium Scania ProCare.