Pierwsze z 50 ciągników zamówionych w ramach kontraktu zawartego ze Scania Polska dołączyło właśnie do polskiej floty FREJA Transport & Logistics. Pozostałe pojazdy zostaną dostarczone do końca 2021 r.
Flotę przewoźnika na początek zasiliło 5 ciągników Scania R450 4×2 nowej generacji oraz 5 ciągników trzyosiowych R500 6×2, które będą wykorzystywane do realizacji transportów na terenie Skandynawii zestawami ciężarowymi o DMC do 70 ton.
FREJA wybrała kontrakt serwisowy na okres 72 miesięcy, możliwość zarządzania flotą w ramach pakietu Scania Fleet Management oraz „Ecolution by Scania” z usługą szkoleń i coachingu kierowców z obsługi systemów oraz podniesienia bezpieczeństwa i ekonomiki jazdy.
– Zdecydowaliśmy się na tę współpracę, ponieważ zależy nam na redukcji emisji CO2 z realizowanych zadań transportowych, a także na niższym spalaniu. Ważna jest też możliwość tankowania w Szwecji paliwa HVO – tłumaczy decyzję o zakupie Paweł Ślizowski, kierownik działu transportu we FREJA.
Pojazdy mają automatyczną skrzynię biegów Opticruise z aktywnym tempomatem i retarderem o dużej mocy (4100 Nm), fotel premium oraz automatyczną klimatyzację. Ze względu na obszar wykorzystywania ciągników do pracy (głównie północna Europa), w kabinach zastosowano dodatkową izolację cieplną i ogrzewanie niezależne od pracy silnika.
– Nasza flota liczy 70 ciągników, a do końca roku ich liczba wzrośnie do 100. Inwestujemy też w usługi magazynowe. Właśnie zakończyliśmy budowę nowoczesnego centrum logistycznego o powierzchni 8 hektarów w szczecińskiej Płoni. Nowy obiekt pełnić będzie dwie zasadnicze funkcje: terminala transportowego z 250 miejscami postojowymi dla naczep i miejscem odpoczynku kierowców, a także ponad 10 tysiącami mkw. powierzchni przeznaczonej na usługi logistyki magazynowej – dodaje Paweł Ślizowski.