Nieznaczna poprawa wyników w przewozach kolejowych

Tomasz Kowal

W październiku 2023 r. w przewozie ładunków, wykonana przez pociągi towarowe praca przewozowa przekroczyła poziom 5,5 mld tonokilometrów, to wartość o 0,6 proc. wyższa niż w październiku 2022 r. Masa towarów – 21 mln ton – to drugi najwyższy wynik miesięczny od początku tego roku. W okresie styczeń – październik przewieziona masa była o ponad 7 proc. niższa niż w tym samym okresie roku 2022.

Październik 2023 r. w przewozach towarowych to w zestawieniu z poprzednim rokiem wyższa wartość pracy przewozowej, przy nieznacznie niższej masie ładunków i pracy eksploatacyjnej – poinformował Urząd Transportu Kolejowego.

Ogółem wykonana przez pociągi towarowe praca przewozowa przekroczyła poziom 5,5 mld tonokilometrów, to o 0,03 mld tonokilometrów więcej (+0,6%) niż rok wcześniej. Masa przewiezionych towarów wyniosła 21 mln ton – o ponad 0,2 mln ton mniej (-1,2%) porównując z 2022 r. Masa  ładunków w październiku to drugi najwyższy wynik miesięczny od początku tego roku (21,1 mln ton w marcu).

W przypadku pracy eksploatacyjnej na poziomie ponad 7,4 mln pociągokilometrów, spadek rok do roku wyniósł 0,2 mln pociagokilometrów (-2,3%). Średnia odległość przewozu 1 tony ładunku wyniosła 263 km – to o 4,6 km więcej niż przed rokiem.

Październik 2023 r. w zestawieniu miesiąc do miesiąca był lepszy o 1,3 mln ton (+6,5%) pod względem  przewiezionej masy towarów od września 2023 r. Wzrost w wartościach pracy przewozowej wyniósł prawie 0,3 mld tonokilometrów (+5,4%) a w przypadku pracy eksploatacyjnej było to 0,4 mln pociągokilometrów więcej (+5,1%). W październiku niższa o 3 km wobec września była średnia odległość przewozu 1 tony ładunku.

Ogółem w miesiącach styczeń-październik 2023 r. masa przewiezionych koleją ładunków przekroczyła wartość 193,9 mln ton, wykonana przez pociągi towarowe praca przewozowa osiągnęła poziom prawie 51,8 mld tonokilometrów, a eksploatacyjna wyniosła ponad 70,9 mln pociagokilometrów. W porównaniu z analogicznym okresem 2022 r. oznacza to spadek o 14,7 mln ton (-7,1%) w masie towarów obsłużonych koleją, o 0,3 mld tonokilometrów mniej (-0,6%) w wykonanej przez pociągi towarowe pracy przewozowej i spadek o prawie 1,9 mln pociągokilometrów (-2,5%) w wartościach pracy eksploatacyjnej.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane