Pięć pociągów tygodniowo między Polską i Belgią

Pociąg kontenerowy na łuku.
Tomasz Kowal (KowiEU)

Przewoźnicy kolejowi PCC Intermodal i Lineas zwiększają częstotliwość swoich regularnych połączeń kolejowych między Belgią, a Polską. Od 1 lutego Poland Xpress będzie kursował pięć razy w tygodniu. Połączenie zapewni o połowę większą przepustowość dla ładunków konwencjonalnych, a przestrzeń kontenerowa zwiększy się do ponad 600 TEU tygodniowo.

Polski przewoźnik PCC Intermodal i belgijski Lineas nawiązały współpracę partnerską rok temu. Kooperacja rozpoczęła się od trzech pociągów tygodniowo jeżdżących na trasie z Antwerpii przez Frankfurt nad Odrą do Poznania. Stamtąd wagony dalej kierowane są do pozostałych regionów w całej Polsce, natomiast kontenery jadą do swoich miejsc docelowych, dzięki rozbudowanej sieci regularnych połączeń PCC Intermodal. PCC Intermodal zapewnia transport kontenerów do Polski oraz na Daleki Wschód, a Lineas oferuje połączenia m.in. z Włochami, Francją i Hiszpanią.

Serwisy o nazwie Poland Express uruchomione tuż przed wybuchem pandemii Covid-19 okazały się być szybką i niezawodną alternatywą dla zamkniętych, zatłoczonych granic i ograniczeń w przewozie. W ciągu 2020 roku ponad 200 pociągów przewiozło towary między krajami. Stale rosnący popyt skłonił partnerów do zwiększenia częstotliwości pociągów z trzech do pięciu kursów tygodniowo w obie strony. Powiększony serwis rusza w przyszły poniedziałek – pierwszego lutego.

Dzięki temu rozwojowi, Lineas będzie oferował o 50 proc. większą pojemność dla wagonów konwencjonalnych, a ilość towarów przewożonych w kontenerach PCC Intermodal wzrośnie do 600 TEU tygodniowo.

Poland Xpress jest częścią europejskiej sieci Lineas Green Xpress, jak i regularnej sieci kolejowej PCCI,  łączącej Holandię, Niemcy, Polskę i Belgię. Towary przywożone ze Wschodu przez Polskę do Antwerpii, dzięki tej sieci połączeń, mogą sprawnie docierać do ponad 20 kluczowych miejsc docelowych w Europie, w obu kierunkach.

– Uruchomiliśmy regularny serwis intermodalny pomiędzy Polską i Belgią w odpowiednim momencie, dokładnie wtedy gdy rynek potrzebował, niezawodnego/stabilnego rozwiązania. To była dość ryzykowna decyzja, nikt nie spodziewał się pandemii korona-wirusa, trudno było przewidzieć jak w tej nowej sytuacji zachowa cię rynek. To był wielki sprawdzian dla nas wszystkich – mówi Dariusz Stefański, prezes PCC Intermodal. – Aby przenieść jeszcze więcej ładunków z dróg na tory, wspólnie z Lineasem, zwiększamy częstotliwość kursowania pociągów w relacji z/do Antwerpii. Wyposażone w nowe zestawy wagonów pociągi, będą od teraz kursowały w korytarzu między Polską i Belgią codziennie – dodaje.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane