W ciągu trzech kwartałów 2024 r. pociągi Laude Smart Intermodal przewiozły na terytorium Ukrainy 80 tys. TEU. Polski przewoźnik spodziewa się, że tegoroczny wynik jego ukraińskiego oddziału będzie większy niż w rekordowym roku 2023, gdy spółka przetransportowała 89,3 tys. TEU.
W pierwszym półroczu 2024 roku pociągi Laude Smart Intermodal przewiozły w Ukrainie ponad 53 tys. TEU, a trzeci kwartał tego roku zakończył się wynikiem 27 tys. TEU. Przewoźnik świadczy usługi wykorzystując własne 40-stopowe platformy i osadzone na nich specjalistyczne kontenery dostosowane do różnych rodzajów ładunków. W najbliższym czasie na ukraińskich torach zadebiutują również tank-kontenery, umożliwiające transport substancji takich jak olej, benzyna, gaz i cement.
– W relacjach wewnętrznych, a także do Ukrainy i z Ukrainy wozimy dziś przede wszystkim ładunki paletowe, produkty stalowe, zboża, nawozy i oleje – podkreśla Pavel Kalasko (ukr. Павел Колоско), dyrektor generalny spółki Laude w Ukrainie. – Natomiast na kluczowej dla ukraińskiego eksportu trasie do portów Wielkiej Odessy przewozimy zarówno zboże, jak i produkty stalowe, co jest szczególnie ważne w kontekście dynamicznych zmian na rynku. – zapewnia Pavel Kalasko.
Morskie kontenery Laude Smart Intermodal przewozi w relacji Tarnopol – Zamość (tam Laude posiada swój terminal) – Gdańsk. Dotychczas pociąg kursował raz w tygodniu, ale wkrótce planowane jest uruchomienie drugiego składu, co zwiększy częstotliwość przewozów. Głównymi partnerami w tym projekcie są koleje ukraińskie (Ukrzaliznycia) i kompleks logistyczny Western Container Terminal w Tarnopolu.
Laude Smart Intermodal koncentruje się aktualnie na rozwoju przewozów umożliwiających transport ukraińskich towarów do Niemiec, Holandii i Rumunii, a także Ukrainy na rozstawie 1435 mm.
Laude jest jednym z kluczowych graczy na rynku kolejowego transportu kontenerowego w Ukrainie. Posiada biura w Zaporożu, Dnieprze i Winnicy.
Zobacz też: Grupa PKP planuje przewozy Polska-Azja przez Ukrainę