Terminal Intermodalny w Radomsku (woj. łódzkie) został rozbudowany i zmodernizowany. Jego zarządca – spółka Loconi Intermodal zamierza wkrótce zwiększyć liczbę uruchamianych pociągów między terminalem i portami trójmiasta.
W drugim – po warszawskim – terminalu należącym do Loconi Intermodal skończyła się rozbudowa. Inwestycja zajęła 18 miesięcy, jej generalnym wykonawcą była spółka Atlas Ward.
Terminal po modernizacji praktycznie podwoił swoje zdolności operacyjne.
– W związku z przeprowadzoną inwestycją terminal w Radomsku stał się jednym z zaledwie osiemnastu lądowych terminali w Polsce o powierzchni przekraczającej 1 hektar, z pełnymi możliwościami obsługi ładunków kontynentalnych, co plasuje nas w czołówce najnowocześniejszych i najbardziej strategicznych obiektów w kraju
– powiedziała Lidia Dziewierska, prezes Loconi Intermodal.
Jest to jednocześnie jeden z zaledwie dwunastu terminali w Polsce, które posiadają regularne połączenia kolejowe z polskimi portami morskimi oraz jedyny taki obiekt w promieniu ok. 100 kilometrów.
Rozbudowa terminalu pozwoli na uruchomienie większej niż dotąd liczny pociągów na trasie polskie porty – Radomsko. Dotychczas trasę tę obsługiwało 9 składów tygodniowo.
Po rozbudowie, terminal zacznie ponadto przyjmować reefery, czyli kontenery chłodnicze. Loconi Intermodal zacznie też oferować transporty FTL (Full Truckload – ładunki całopojazdowe).
– Przewidzieliśmy również wartość dodaną dla partnerów, operatorów logistycznych, firm spedycyjnych rozważających nabycie gruntów pod budowę magazynu – rejon Radomska to idealne miejsce na inwestycję – informuje Loconi Intermodal w zapowiedzi otwarcia terminalu. Spóła dodaje, że rejon Radomska dysponuje dużym areałem gruntów w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A1, w odległości 5-10-15 km od terminalu – informuje Loconi.
Rejon Radomska, czyli Polski centralnej przyciąga także inne podmioty zainteresowane uruchomieniem operacji w tej lokalizacji. Własny terminal intermodalny planuje uruchomić PKP Cargo.