Od początku kwietnia Poczta Polska odnotowała wzrost przesyłek z Azji przewożonych koleją. O ile w 2019 roku spółka poprzez terminal intermodalny w Małaszewiczach obsłużyła 10 proc. całego wolumenu przesyłek docierających z Chin, o tyle w I kwartale tego roku pociągi przewiozły aż 90 proc. ładunków.
Zawieszenie wielu połączeń lotniczych między Europą i Azją spowodowało, że wzrosło zainteresowanie przewozem towarów pociągami. Jednym z większych ogniw łańcucha dostaw na rynek europejski został w ostatnim czasie terminal w Małaszewiczach w województwie lubelskim.
Od 2018 roku w sortowni Poczty Polskiej w Lublinie działa nowy oddział celny, którego głównym zadaniem jest przyjmowanie towarów nadawanych w Azji do krajów UE.
– Dzięki bliskiej współpracy z Pocztą Chińską, Poczta Polska stała się bardzo ważnym partnerem na dynamicznie rozwijającym się rynku przesyłek z Azji. Kolejowy port przeładunkowy w Małaszewiczach oraz sortownia Poczty Polskiej w Lublinie odbierają przesyłki, które są nadawane z chińskich baz logistycznych w Chongqing, Tuanjiecun i Yiwiu – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży.
Litwa została europejskim hubem chińskiej poczty
Tranzyt obejmuje odbiór kontenerów z przesyłkami w Małaszewiczach na granicy białorusko-polskiej, ich przewóz do urzędu wymiany w Lublinie, przyjęcie i opracowanie poczty oraz ekspedycję i przewóz przesyłek do europejskich urzędów wymiany.
Zgodnie ze strategią spółki, obsługa międzynarodowego rynku paczkowego jest jednym z głównych filarów rozwoju.