Amerykanie badają legalność dopłat w przewozach morskich

Wasi1370, Pixabay

Amerykańska Federalna Komisja Morska (The Federal Maritime Commission – FMC) wszczęła przyspieszone dochodzenie w sprawie legalności praktyk przewoźników oceanicznych w odniesieniu do wprowadzonych „dopłat za przestój”. Osiem kampanii żeglugowych zostało poproszonych o dostarczenie do Biura Wykonawczego FMC szczegółowych informacji na temat zatorów w portach oraz dopłat, jakie w związku z nimi wdrożyli lub zamierzają wdrożyć.

FMC podjęła działania kontrolne wobec przewoźników: CMA CGM, Hapag-Lloyd, HMM, Matson, MSC, OOCL, SM Line i Zim. Biuro Egzekucji FMC dał im czas czas do 13 sierpnia na dostarczenie dowodów na to, że wszelkie dopłaty zostały wprowadzone prawidłowo i zgodnie z wymogami prawnymi i regulacjami.

Komisja zdecydowała się na sprawdzenia praktyk przewoźników po wielu sygnałach, że operatorzy oceaniczni zawyżają dopłaty. Każdy z nich niedawno ogłosił podwyżki frachtu lub dopłaty w związku z zatorami w portach morskich. Przewoźnicy podlegają określonym wymogom związanym ze zmianami taryf lub podwyżkami stawek. Mają m.in. obowiązek powiadomienia klientów o podwyżkach z 30-dniowym wyprzedzeniem. Muszą też opublikować przejrzyste taryfy.

Po zapoznaniu się z odpowiedziami przewoźników Federalna Komisja Morska ustali, czy dopłaty zostały wprowadzone zgodnie z procedurami, oraz czy cel dopłat został jasno określony. Komisja może wszcząć działania egzekucyjne w przypadku nieprawidłowo ustalonych taryf. – Wzrost popytu na import związany z COVID spowodował, że stawki ładunków wzrosły do ​​rekordowych poziomów – informuje Daniel B. Maffei, przewodniczący FMC.Słyszymy coraz więcej doniesień o przewoźnikach oceanicznych, którzy wprowadzają dodatkowe opłaty m.in. „dopłatę za przestój”, które są niewystarczająco wytłumaczone – dodał Maffei.

Według przewodniczącego MFC zatory w portach wynikają głównie z natężenia ruchu przewoźników oceanicznych w celu zaspokojenia rekordowego popytu na import. Przeciążenie systemu transportu ładunków występuje wszędzie i trwa od wielu miesięcy. – Wydaje mi się, że te czynniki zostały już uwzględnione w rekordowo wysokich stawkach pobieranych przez przewoźników. Jako przewodniczący chcę poznać uzasadnienie dotyczące dodatkowych opłat i zdecydowanie popieram ścisłą kontrolę Biura Wykonawczego MFC, mającą na celu wykrycie wszelkich przypadków, w których te dodatkowe opłaty mogą nie być zgodne z prawem – podsumowuje przewodniczący Maffei.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane