Od 1 maja 2022 r. za dostawy ładunków w kontenerach z portów morskich Trójmiasta do centrum dystrybucyjnego JYSK w Radomsku (woj. łódzkie) odpowiada spółka ATC Cargo. Przewozy kolejowe wykonywane są przez Loconi Intermodal we współpracy z Alza Cargo.
Polskie centrum dystrybucyjne duńskiej sieci supermarketów JYSK dostarcza produkty do sklepów w 7 krajach (z wyłączeniem Rosji, skąd sieć niedawno się wycofała). Towary docierają do Polski drogą morską w kontenerach, a następnie koleją są transportowane do Radomska. JYSK korzystało do tej pory z usług z różnych spedytorów, specjalizujących się w transporcie intermodalnym. Ale to się zmieniło. – Od 1 maja 2022 r. wyłącznym dostawcą naszych ładunków kontenerowych na trasie Gdańsk DCT – Radomsko jest ATC Cargo przy współpracy operatora Loconi Intermodal – poinformowała Joanna Obłękowska, transport & supply chain planning manager CEE w JYSK.
ATC Cargo współpracuje z JYSK już od 2007 r. Aktualna umowa na wyłączność w obsłudze kontenerów została zawarta do 30 kwietnia 2025 r. Z komunikatu giełdowego ATC Cargo wynika, że spółka otrzyma przez ten okres za swoke usługi 108 mln zł. Dlaczego JYSK zdecydowało się na tę współpracę? – Z ATC Cargo, które pełni rolę spedytora, znamy ich bardzo dobrze. Są elastyczni i kreatywni, a na tym nam właśnie zależy. Dzięki nowej umowie mamy zapewniony niższy koszt obsługi transportów, a także bezpieczeństwo funkcjonowania terminalu w Radomsku. Dzięki temu możemy planować inwestycje i wydatki – tłumaczy Joanna Obłękowska w rozmowie z Portalem TSL.
Pociągi kontenerowe między terminalem DCT Gdańsk i terminalem w Radomsku prowadzone są przez dwie lokomotywy wielosystemowe Gama 111Ed, na których aktualnie widnieje logotyp JYSK.
Do centrum dystrybucyjnego JYSK dociera ok. 17 tys. kontenerów rocznie. Duńska sieć supermarketów rozwija się w sposób organiczny – każdego roku otwiera średnio 12 sklepów w każdym kraju, w którym prowadzi działalność. Radomsko zaopatruje sklepy w 7 krajach, ale to się wkrótce zmieni, ponieważ JYSK uruchomi centrum logistyczne w Budapeszcie. – Węgierski magazyn, zaopatrywany w kontenery z portu Koper, przejmie obsługę sklepów m.in. na Słowacji, Chorwacji i w Słowenii. Z Polski będą nadal zaopatrywane sklepu w naszym kraju, w Czechach i na Ukrainie – informuje Joanna Obłękowska.