Berlin Express – pierwszy tak duży statek Hapag-Lloyd

Statek Berlin Express w Porcie Hamburg widziany z góry.
Hapag-Lloyd

W Hamburgu odbyła się uroczystość nadania imienia dla nowego statku we flocie przewoźnika morskiego Hapag-Lloyd. „Berlin Express” jest pierwszym niemieckim kontenerowcem o ładowności 23 600 TEU. Będzie kursował między macierzystym portem a chińskim Ningbo.

Firma żeglugowa Hapag-Lloyd powitała w swojej flocie „Berlin Express”, pierwszy statek nowej klasy kontenerowców Hamburg Express. W uroczystości nadania statkowi imienia wzięła udział Elke Büdenbender – żona prezydenta Niemiec Franka-Waltera Steinmeiera – matka chrzestna „Berlin Expressu”. Uroczystość odbyła się w Terminalu Kontenerowym Burchardkai (Athabaskakai) w porcie w Hamburgu.

Przyjazne dla środowiska kontenerowce klasy Hamburg Express dla floty Hapag-Lloyd oznaczają wejście w nową erę. W sumie do 2025 r. do użytku zostanie oddanych kilkanaście dużych kontenerowców tej klasy zasilanych nie tylko olejem napędowym, ale też biometanem i e-metanem. Pomogą one armatorowi osiągnąć neutralność klimatyczną do 2045 r.

Zanim te paliwa zostaną zastosowane, Hapag-Lloyd będzie zasilał statki skroplonym gazem ziemnym (LNG), co pozwoli firmie ograniczyć emisję CO2 nawet o 25 proc. oraz emisję sadzy o 95 proc. Armator z Hamburga twierdzi, że specjalna konstrukcja nowego statki (zoptymalizowany kadłub i wysoce wydajna śruba napędowa) pomogą nowej flocie zmniejszyć zużycie paliwa, a tym samym także emisję gazów cieplarnianych.

– Dzięki nowej klasie Hamburg Express Hapag-Lloyd znajduje się w punkcie zwrotnym – powiedział Habben Jansen, prezes firmy. – Wysoce wydajne statki pozwolą nam w bardzo znaczącym stopniu zredukować emisję. Jednocześnie stanowią one ważny element naszej strategii stopniowego kontynuowania dekarbonizacji. Wszystkie statki tej klasy będą pływać pod niemiecką banderą, w ten sposób wnosząc istotny wkład we wzmocnienie Niemiec jako węzła żeglugowego – stwierdził Jensen.

„Berlin Express” został zbudowany w stoczni Hanwha Ocean w Korei Południowej. Ma prawie 400 metrów długości i ładowność 23 600 TEU. Jest największym statkiem towarowym, jaki kiedykolwiek pływał pod niemiecką banderą.

Kontenerowce klasy Hamburg Express będą operować wyłącznie na często uczęszczanej trasie pomiędzy Azją a Europą. Najnowsza jednostka – „Berlin Express” będzie regularnie kursowała na trasie FE3 między Ningbo a Hamburgiem, zawijając pod drodze do portów: Xiamen, Kaohsiung, Yantian, Hongkong, Singapur i Rotterdam.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane