Przedsiębiorstwo logistyczne zmienia wykorzystywane w wizerunku kolory oraz wprowadza nowe zdjęcia – zamiast obrazów ze statkami czy ciężarówkami będą autentyczne fotografie pracowników. Nie zmieni się za to logotyp, ale będzie teraz przedstawiany na kolorowym tle.
– Wyróżnia nas międzynarodowy charakter, praca zespołowa, duch innowacyjności i niezawodność. Dlatego też zdecydowaliśmy się na mocniejsze wyróżnienie naszej marki na tle często szablonowych rozwiązań w zakresie wizerunku branży logistycznej. Nadszedł czas, aby na nowo przemyśleć markę i pozostawić znane nam utarte wzorce za sobą – zapowiada Jochen Thewes, prezes DB Schenker.
Po pierwsze, znacząco zmieniona została kolorystyka marketingowa: granatowy, który jest powszechnie stosowany w branży, zostanie obecnie w dużym stopniu ograniczony. Zamiast tego ma być wykorzystany kolor morski „Teal” jako świeży i nowoczesny odcień podstawowy. Wprowadzenie tej nowej kolorystyki podkreśla również działania i cele, jakie DB Schenker stawia sobie w zakresie zrównoważonego rozwoju w logistyce.
Jednocześnie takie elementy, jak czerwony akcent tzw. „Pulse”, umożliwiają rozpoznawalność i łatwe skojarzenie z marką parasolową DB.
Nowe walory wizualne są także odzwierciedlone w doborze motywów w materiałach fotograficznych. Nowe zdjęcia prezentują przede wszystkim prawdziwych pracowników DB Schenker – autentycznych „bohaterów logistyki”. Poszczególne kadry są pokazane w naturalnym świetle.
Niektóre z nowych zdjęć portretowych zostały wykonane przez monachijskiego artystę fotografika Thomasa Strauba.
W ramach nowego podejścia wykorzystanie logo daje więcej elastyczności, ponieważ nie jest już wymagane obowiązkowe zastosowanie białego tła. Dotyczy to zarówno nazwy własnej „Schenker”, jak i zintegrowanego logo „DB” Deutsche Bahn AG. Opcjonalna zmiana koloru czcionki na biały zamiast czarnego umożliwia stosowanie znaku również na ciemnym tle.
Specyfikacje projektowe opracowywała agencja Conteam z siedzibą w Moguncji.
Ogłoszenie nowej marki poprzedziły tygodnie licznych prezentacji wewnętrznych, webinarów i szkoleń, które umożliwiły jednoczesne wprowadzenie nowej, jednolitej wizualizacji w ponad 130 krajach na całym świecie. W najbliższych miesiącach planowane jest dalsze, kilkuetapowe, globalne wdrażanie nowego wizerunku. W planach jest również utworzenie nowego hasła korporacyjnego.