Fracht FWO dostarczył 40-m łopaty z Polski do Japonii

Fracht FWO Polska

Ponadnormatywne transporty na dalekich trasach stanowią największe wyzwanie dla spedytorów. Firma FWP Polska wykonała dwa takie zlecenia na trasach z Japonii do Polski i z Polski do Japonii: dostawę 48-t prasy przemysłowej i transport 40-metrowych łopat do turbin elektrowni wiatrowej.

Do ostatnio zrealizowanych przez Fracht FWO Polska transportów na kierunku dalekowschodnim należała dostawa 48-tonowej prasy do formowania na gorąco. Po stronie japońskiej przy organizacji przewozu spedytorom Fracht FWO Polska pomagali pracownicy firmy partnerskiej – Kamigumi, jednego z największych operatorów logistycznych w Kraju Kwitnącej Wiśni.

Z Kobe do Kielc
Transport ponadnormatywny został zorganizowany dla jednego z producentów łożysk tocznych oraz rozwiązań w zakresie techniki liniowej i układów kierowniczych. Zgodnie z umową, Fracht FWO Polska miał zapewnić dostawę 5-stanowiskowej i 4-matrycowej prasy do formowania na gorąco. Prasa miała być przewieziona wraz z oprzyrządowaniem w systemie door-to-door, z pakowaniem w Japonii. Waga urządzenia wynosiła ponad 48 ton. Jego długość to 5,7 m, szerokość 3,9 m a wysokość 4 m. Łącznie do przewiezienia było 7 skrzyń.

Transport rozpoczął się na wyspie Honsiu, w mieście Kobe. Znajduje się tam fabryka, z której trzeba było odebrać prasę do formowania na gorąco, a następnie załadować ją na statek w tamtejszym porcie morskim i wysłać do niemieckiego portu Bremerhaven. Z Niemiec ładunek pokonał na kołach ponad 1000-km trasę do fabryki w Kielcach.

– Przy planowaniu, zgodnie z wymogami klienta, musieliśmy uwzględnić sposób umieszczenia urządzeń w specjalnych skrzyniach oraz możliwość załadowania całego ładunku na jeden statek. Musieliśmy zapewnić też odpowiedni dźwig do rozładunków. Konieczne było także uzyskanie niezbędnych zezwoleń drogowych na przejazd po drogach publicznych – w Bremerhaven transport był także pilotowany przez policję. W Japonii wspierał nas lokalny partner. Do jego zadań należała koordynacja i nadzór nad akcją pakowania ładunku w skrzynie w fabryce w Kobe, transport do portu i ich bezpieczny załadunek na statek – opowiada Arkadiusz Trochymiak, manager w dziale Project Cargo w firmie Fracht FWO Polska.

Z Polski do Japonii przez Hamburg
Innym przykładem podobnej dostawy był transport z Polski do Japonii łopat do turbin elektrowni wiatrowych. Łopaty miały długość 40 m i wysokość 3,5 m. „Skrzydła” zostały odebrane z fabryki w Ustroniu i transportem drogowym przewiezione do portu w Hamburgu. Tam załadowano je na statek oceaniczny płynący do Japonii. Zespół Fracht FWO Polska odpowiadał za przygotowanie ekspertyz infrastruktury na trasie przejazdu, zabezpieczenie skrzydeł za pomocą specjalnych stelaży oraz przygotowanie dokumentacji m.in. technicznej, eksportowej i celnej. Japoński etap transportu, z portu morskiego do miejsca posadowienia, został zrealizowany przez Kamigumi.

Pierwsze biuro Grupy Fracht na Dalekim Wschodzie zostało uruchomione w 1996 roku w Szanghaju. Obecnie firma ma sieć własnych oddziałów w Chinach (Szanghaj, Hongkong, Qingdao, Shenzhen, Pekin, Ningbo, Guangzhou, Xiamen), Indonezji, Pakistanie, Japonii, Filipinach oraz na Tajwanie. Współpracuje też z lokalnymi partnerami logistycznymi.

Szwajcarska Grupa Fracht działa na rynku od 1955 r. Jest globalnym operatorem logistycznym, specjalizującym się w obsłudze przemysłu. Fracht FWO Polska z siedzibą w Warszawie działa od 2006 r.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *