Niemiecki armator Hapag-Lloyd złożył w koreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering zamówienie na sześć bardzo dużych kontenerowców o pojemności 23,5 tys. TEU. Statki będą miały silniki dual fuel. Ich dostawa rozpocznie się w kwietniu 2023 roku.
Inwestycja ma wartość 1 miliarda dolarów. Koreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering zbuduje kontenerowce i dostarczy je odbiorcy w okresie od kwietnia do grudnia 2023 r.
Statki będą kursowały na trasach Europa – Daleki Wschód w ramach sojuszu THE Alliance.
W ramach strategii zrównoważonego rozwoju Hapag-Lloyd statki zostaną wyposażone w najnowocześniejszy wysokociśnieniowy silnik dwupaliwowy: będzie zasilany skroplonym gazem (LNG), ale alternatywnie będzie mógł być zasilany także olejem napędowym.
– Dzięki inwestycji w sześć bardzo dużych kontenerowców będziemy w stanie nie tylko obniżyć koszty slotów i poprawić naszą konkurencyjność w handlu między Europą a Dalekim Wschodem, ale także zrobić znaczący krok naprzód w unowocześnianiu naszej floty. Dodatkowo będziemy dalej zmniejszać nasz negatywny wpływ na środowisko – powiedział Rolf Habben Jansen, dyrektor generalny Hapag-Lloyd.