Operator logistyczny CLIP Group oraz spółka zależna kolei luksemburskich CFL multimodal ogłosiły uruchomienie pod koniec 2019 r. regularnych połączeń kolejowych między terminalami w Swarzędzu oraz w Bettembourg-Dudelange. Po trasie liczącej tysiąc kilometrów będą jeździły przynajmniej cztery pociągi tygodniowo w obu kierunkach.
Zamiar uruchomienia regularnych pociągów o pojemności do 37 TEU został ogłoszony przez obie firmy na targach Transport Logistic 2019 w Monachium.
W składach uruchamianych przez CLIP i CFL multimodal będą przewożone kontenery oraz naczepy ciężarówek. Nowością będą przewozy nie tylko naczep multimodalnych – wyposażonych w uchwyty do wysięgników transportera (reachstackera), ale też standardowych naczep, spotykanych w całej Europie. Ich załadunek i rozładunek będzie się odbywał z wykorzystaniem innowacyjnego systemu drogowo-kolejowego marki Lohr. W terminalu Bettembourg-Dudelange zainstalowano już dwie platformy systemu Lohr. W Swarzędzu urządzenia tego typu dopiero zostaną zamontowane.
Terminal CFL multimodal, zlokalizowany na terenie miejscowości Bettembourg i Dudelange, oddano do użytku dwa lata temu. Jego pojemność wynosi 3500 kontenerów. W terminalu odprawiane były dotąd pociągi kontenerowe na południe Europy, m.in. do Lyonu i Barcelony.
Fraenz Benoy, dyrektor zarządzający CFL multimodal, informuje, że celem spółki jest połączenie terminalu z głównymi centrami gospodarczymi w Europie. Nowe połączenie kolejowe pomiędzy Bettembourg-Dudelange i Swarzędzem pozwala firmie rozpocząć przewozy do Europy Centralnej i jednocześnie zapewnić dostawę ładunków przy wykorzystaniu nowej techniki, jaką jest system przeładunku naczep z transportu drogowego na kolejowy (i odwrotnie). Dzięki systemowi marki Lohr kolej okazuje się efektywną alternatywą dla transportu samochodowego na dużych odległościach.
CFL multimodal to spółka kolei luksemburskich (CFL) specjalizująca się w przewozach towarów i obsłudze centrów logistycznych. Firma posiada 12 oddziałów w sześciu europejskich krajach.