W czerwcu Poczta Polska rozpoczęła testy zasilanych gazem ziemnym ciężarówek marki Scania. Aktualnie przedsiębiorstwo wypożyczyło od firmy IVECO ciągnik siodłowy Stralis Natural Power o mocy 460 KM, również wykorzystujący jako paliwo LNG.
Przekazany operatorowi pocztowemu pojazd IVECO Stralis NP wyposażony jest w dwa zbiorniki kriogeniczne do przechowywania gazu w postaci płynnej (LNG) o łącznej pojemności 1080 litrów (390 kg).
Ciągnik z silnikiem o mocy 460 KM i zasięgu do 1600 km zapewnia nie tylko korzystne osiągi, ale również oszczędność paliwa i obniżenie całkowitego kosztu użytkowania pojazdu (TCO). Ciężarówka IVECO wyposażona jest w skrzynię biegów HI-TRONIX, systemy wspomagające HI-CRUISE oraz retarder. Kabinę pojazdu wyposażono w lodówki o pojemności 50 l i komfortowe fotele. Dobrą widoczność zapewniają kierowcy reflektory xenonowe.
Testowany pojazd IVECO będzie poruszał się m.in. na trasie Warszawa – Ostrołęka, Warszawa – Ciechanów oraz Warszawa – Łódź, dostarczając przesyłki, głównie listy i paczki.
– Każdego dnia pocztowcy pokonują setki kilometrów. Chcemy, by nasi pracownicy użytkowali pojazdy posiadające nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie, które są przyjazne środowisku naturalnemu, są również tańsze w eksploatacji od tradycyjnych pojazdów oraz ograniczają poziom hałasu. Od ponad roku przeprowadzamy największe w Polsce testy aut elektrycznych po to, by dowiedzieć się, jakie pojazdy najlepiej sprawdzą się w naszej pracy – mówi Jerzy Garycki, dyrektor zarządzający Pionem Operacji Logistycznych Poczty Polskiej.
Zgodnie ze strategią Poczta Polska stawia na rozwój usług logistycznych. Rocznie spółka obsługuje ponad 1,8 miliarda przesyłek pocztowych i ponad 1 mln przesyłek paletowych, a prognozy pokazują, że w kolejnych latach ilości te będą rosły.
W pocztowej flocie jeździ ponad 160 ciągników siodłowych zasilanych olejem napędowym. Firma od ponad roku przeprowadza testy aut zasilanych paliwami alternatywnymi. W ubiegłym roku testowano pojazdy elektryczne do 3,5 t o ładowności do 800 kg. Jesienią do pocztowej floty dołączy kilkadziesiąt aut tego typu. W tym roku przetestowano elektryczne dostawczaki kilku marek o ładowności pow. 800 kg.
W czerwcu PP rozpoczęła testy ciągnika siodłowego Scania R410. Kursuje on na trasie Warszawa – Lublin.
Przeciwko firmie IVECO Polska oraz dilerom jej samochodów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowanie wyjaśniające. Urząd zarzuca przedsiębiorcom ustalanie cen w postępowaniach przetargowych.