Do końca 2019 roku flota transportowa spółki Orlen Paliwa wzbogaci się o sześć dodatkowych autocystern do transportu oleju napędowego i oleju opałowego, a także o 42 naczepy-cysterny do przewozu gazu płynnego (LPG).
– Dzięki zakupom nowoczesnego sprzętu będziemy mniej zależni od zewnętrznych firm przewożących nasze paliwa i LPG, a także zwiększymy elastyczność dostaw i zdolność operacyjną – mówi Jakub Opara, członek zarządu ds. logistyki w spółce Orlen Paliwa.
Pierwsza z umów, podpisana 5 lipca z firmą Eurocomplex Trucks, przewiduje produkcję i dostawę 6 autocystern do transportu paliw o poj. 18 tys. litrów każda. Pojazdy na podwoziu Renault będą zabudowane cysterną wykonaną przez polski oddział spółki Stokota.
Kolejna umowa, zawarta 12 lipca z Hoyer Polska, obejmuje wykonanie i dostawę 22 naczep-cystern do przewozu LPG, każda o poj. 48 tys. litrów. Ich produkcją zajmie się czeska firma VPS.
Ostatni z kontraktów, z 18 lipca z firmą BC-LDS z Ostrowca Świętokrzyskiego, dotyczy produkcji 20 naczep-cystern do przewozu LPG, każda o poj. 48 tys. litrów.
Szczególnie istotny jest dla Orlenu zakup nowej generacji cystern do transportu gazu płynnego, który znacząco zwiększy zdolności przewozowe spółki. – Nasze zdolności przewozu LNG własnym transportem wzrosną z 3 do ok. 40 proc. – informuje Michał Ziętara, dyrektor Biura Logistyki Orlen Paliwa.
Pierwsze dostawy nowego sprzętu rozpoczną się we wrześniu, a zakończone mają być do końca tego roku.