Promy Polferries przewiozły tyle samo cargo, co rok temu

Polska Żegluga Bałtycka

Pomimo spadku zainteresowania ruchem pasażerskim, Polska Żegluga Bałtycka, zarządca promów z logo Polferries, zapewnia, że rynek cargo nadal przynosi jej zyski. – Nasze promy są na tyle wydajne, że rynek cargo jest na takim samym poziomie, jak w ubiegłym roku, a przewozy we wrześniu na linii ze Świnoujścia wzrosły nawet o 6%, co potwierdza dalszy rozwój żeglugi – twierdzi Piotr Redmerski, prezes PŻB.

Według prezesa PŻB, Piotra Redmerskiego, przewozy ładunków nie zmieniły się w przez ostatni rok. Aby nadal świadczyć transport osób i cargo firma zawarła w listopadzie kolejny roczny kontrakt ze spółką LOTOS Asfalt na dostawę niskosiarkowego, morskiego paliwa żeglugowego – RMD80, które będzie napędzać wszystkie posiadane promy. Wartość umowy wynosi 66 mln zł.

Paliwo dostarczane przez gdańską spółkę będzie zasilać pięć promów pływających z logo Polferries. dostarczany przez LOTOS Asfalt produkt to paliwo z grupy ULSFO (Ultra Low Sulfur Fuel Oil), nazywane również paliwem alternatywnym lub hybrydowym. Zawartość siarki w produkcie nie przekracza 0,1%, a paliwo RMD80 spełnia wymagania Konwencji MARPOL ograniczającej emisję tlenków siarki do atmosfery.

Wszystkie pięć promów Polferries pływających na paliwie wyprodukowanym przez gdańską rafinerię, realizuje regularne połączenia między Polską a Szwecją oraz Danią. Promy Nova Star i Wawel operują na linii Gdańsk – Nynäshamn (Szwecja), Mazovia, Baltivia i Cracovia płyną ze Świnoujścia do Ystad (Szwecja), a poprzez przeprawę przez most Oresund – łączą Świnoujście z Kopenhagą.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane