Firma Sachs Trans International z Radlina (woj. śląskie) otrzymała od Scania Polska dziesięć zamówionych pojazdów Scania R410 LNG. Przewoźnik dołączył tym samym do grona pionierów stosujących skroplony gaz ziemny do realizacji przewozów na długich dystansach.
Ciągniki siodłowe Scania R410A4X2NA napędzane LNG będą wykorzystywane przez firmę do transportu ładunków na trasie Polska – Niemcy. – Inwestujemy w zrównoważone rozwiązania transportowe, które już dziś mogą decydować o przewadze konkurencyjnej na rynku. Nie bez znaczenia są także kwestie środowiskowe oraz komfort kierowcy, które w Scania są na najwyższym poziomie – komentuje Marek Sachs, prezes zarządu Sachs Trans International.
Według firmy Scania, wykorzystując gaz ziemny osiąga się redukcję emisji CO2 na poziomie około 20 proc. Zasięg typowego ciągnika siodłowego zasilanego LNG na równinnym terenie wynosi do 1200 km, a zasięg podwozia do zabudowy wynosi aż do 1600 km.
Sachs Trans International to firma transportowa z ponad 30-letnią tradycją. Wyspecjalizowała się w transporcie międzynarodowym i ponadgabarytowym. Pojazdy przedsiębiorstwa regularnie kursuje do Niemiec, Włoch, Francji, Belgii, Holandii, Czech, Węgier, Słowacji oraz krajów Skandynawii.