Do floty polskiego oddziału firmy Schavemaker Logistics & Transport dołączył pierwszy elektryczny ciągnik siodłowy Scania. To nie tylko pierwszy elektryczny pojazd w polskiej flocie Schavemaker, ale też pierwszy bezemisyjny ciągnik marki Scania w naszym kraju. Ciągnik posłuży do transportu kontenerów w przewozach intermodalnych.
Uroczystość przekazania ciągnika odbyła się 11 czerwca 2024 r. Nowy elektryczny pojazd to model SCANIA 45R o mocy 450 KW, zasilany przez zespół trzech silników elektrycznych. – Pojazd wykorzystywany będzie do transportu kontenerów na odcinku pomiędzy miejscami załadunku klienta Schavemaker w rejonie Kalisza i Leszna, a terminalem kolejowym Schavemaker w Kątach Wrocławskich. W dalszą drogę kontenery wyruszą pociągiem Schavemaker (z lokomotywą o napędzie elektrycznym) do Moerdijk w Holandii gdzie zostaną dostarczone do miejsc docelowych w Holandii i Belgii lub wyruszą w dalszą drogę statkiem do Wielkiej Brytanii – poinformowała firma Schavemaker w mediach społecznościowych.
Elektryczny pojazd pokona cała trasę (ok. 270 km) cztery razy na dobę łącznie z czasem ok. 50 minut potrzebnym na szybkie ładowanie po każdym „kółku”. Stanie się to możliwe dzięki odpowiedniemu planowaniu pracy kierowców oraz wykorzystaniu atrybutów ciągnika i szybkiej ładowarki o prędkości ładowania 400 kW.
Polski oddział holenderskiej spółki logistyczno-transportowej funkcjonuje w Kątach Wrocławskich od 2004 r.
Zobacz też:
Solidaris wprowadził do floty dwie ciężarówki elektryczne
Castorama testowała transport kontenera e-ciężarówką
Logistyka musi sama udźwignąć koszty elektryfikacji