Castorama testowała transport kontenera e-ciężarówką

Ciężarówka stojąca pod magazynem
Castorama Polska

Castorama Polska po raz pierwszy sprowadziła towary do swojego magazynu centralnego w Polsce za pomocą wyłącznie zrównoważonych środków transportu. Testowy kontener z towarem przypłynął do Gdańska w ramach usługi Maersk Eco Delivery, następnie dotarł do Łodzi pociągiem, a do magazynu firmy dostarczyła go bezemisyjna ciężarówka.

Od 2023 r. część produktów Grupy Kingfisher – właściciela marki Castorama – dociera z portów w Gdańsku i Gdyni do magazynów w Strykowie i Łodzi w kontenerach pociągami. W ubiegłym roku aż 96 proc. zamówionych kontenerów pokonało drogę w ten sposób. Dzięki transportowi intermodalnemu firmie udaje się zredukować emisję dwutlenku węgla nawet sześciokrotnie – w porównaniu z transportem drogowym.

Aktualnie Kingfisher testuje zrównoważony łańcuch dostaw na jego ostatnim odcinku.

– Po raz pierwszy w historii, w ramach współpracy z firmami: Maersk, Yusen Logistics i Erontrans, udało nam się w pełni dostarczyć towar, wykorzystując wyłącznie tzw. zielony korytarz oraz niskoemisyjne środki transportu. Nasz kontener dotarł do Gdańska dzięki usłudze Maersk Eco Delivery, a następnie został przetransportowany pociągiem do terminalu intermodalnego w Łodzi, skąd dalej, przy użyciu elektrycznego ciągnika, trafił do magazynu. Ta inicjatywa nie mogłaby zaistnieć bez zaangażowania i wiary naszego zespołu w zrównoważony transport – mówi Dorota Krężel-Kuźniar, kierownik ds. logistyki importu w Castorama Polska.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane