Trzy „stonki” Kolei Bałtyckiej do kupienia

OT Logistics, Facebook

Kolej Bałtycka ze Szczecina – przewoźnik z grupy OT Logistics zamierza pozbyć się części starego taboru. W ubiegłym tygodniu spółka zaprosiła do udziału w „Zapytaniu ofertowym na sprzedaż trzech lokomotyw spalinowych typu SM42”.

W trybie postępowania otwarte i niepublicznego Kolej Bałtycka wyznaczyła termin składania ofert na zakup trzech sztuk SM42 na 31 lipca 2021. Kryterium wyboru będzie cena netto w złotych. Oferty w formie elektronicznej muszą być składane oddzielnie dla każdego przedmiotu postępowania.

Najmłodszą z oferowanych lokomotyw jest egzemplarz SM42-2481 z 1979 roku (42 lata). Według danych z portalu ilostan.forumkolejowe.pl, przy numerze EVN tego pojazdu jako właściciel widnieje STK Wrocław. O trzy lata starsza jest SM42-2394 z 1976 roku (45 lat). Tu także przy numerze EVN jako właściciel widnieje STK Wrocław. Trzeci, najstarszy egzemplarz to SM42-2296 z 1975 (46 lat) i jego status według danych portalu ilostan.forumkolejowe.pl to “wyłączony z eksploatacji”.

Lokomotywa SM42, nazywana przez miłośników kolei „stonką” (ze względu na charakterystyczną malaturę), to najpowszechniejsza w Polsce normalnotorowa manewrowa lokomotywa spalinowa. Jest też wykorzystywana jako lokomotywa szlakowa. Produkowana była w zakładach Fablok w Chrzanowie w latach 1963–1992. Do dziś SM42 jest jedną z najpopularniejszych lokomotyw spalinowych, ponieważ podlega wielu modernizacjom. W Polsce istnieje jeszcze ponad tysiąc egzemplarzy SM 42. Zdecydowana większość jeździ w barwach PKP Cargo.

Zobacz też: PKP Cargo szuka wykonawców napraw dla 300 węglarek

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane