CEVA Logistics podpisała 10-letnią umowę leasingową ze spółką macierzystą, francuskim CMA CGM, na hybrydowe statki dalekomorskie napędzane LNG, firmy Eastern Pacific Shipping. Dzięki nowej flocie, możliwe będzie przetransportowanie około 140 tys. pojazdów rocznie, zwłaszcza między Chinami i Europą.
Nowe hybrydowe statki ro-ro obecnie są budowane w stoczni China Merchants Jinling Shipyard (Weihai), przy czym pierwszy z nich ma zostać dostarczony w grudniu, a trzy kolejne w 2024 roku. CEVA Logistics będzie odpowiadać za zarządzanie i obsługę tych jednostek, wykorzystując je w swoich usługach morskich do przewozu aut.
Każdy ze statków o długości blisko 200 m będzie w stanie przetransportować 7000 samochodów dzięki blisko 59 000 mkw. powierzchni pokładu na 12 poziomach. Przy szerokości 38 m, statki o tonażu brutto 72 000 ton mają poruszać się z maksymalną prędkością 19,5 węzła. Zastosowane w tych jednostkach hybrydowe systemy zasilania posiadać będą silniki z napędem LNG wspierane silnikami elektrycznymi.
Nowe statki ro-ro umożliwią CEVA oferowanie własnej powierzchni ładunkowej we frachcie oraz zapewnienie pakietu elastycznych opcji dostaw i usług end-to-end. CEVA będzie oferować rozwiązania door-to-door, z odbiorem gotowych pojazdów bezpośrednio z zakładów produkcyjnych i zarządzać transportem do miejsc docelowych na całym świecie, dzięki połączeniom portowym, własnej powierzchni ładunkowej na statkach ro-ro, przewoźnikom drogowym i miejscom składowania pojazdów.