DHL Supply Chain od czterech lat testował smart glasses – okulary, w których wykorzystano tzw. rzeczywistość rozszerzoną, aby usprawnić i przyspieszyć procesy wykonywane przez pracowników. Testy okazały się na na tyle obiecujące, że postanowiono wprowadzić tę technologię w zakładach DHL na całym świecie.
DHL Supply Chain wchodzi w skład grupy DPDHL i specjalizuje się w logistyce kontraktowej. Pracownicy oddziału pracowali nad rozwojem technologii „smart”, takich jak elektroniczne elementy garderoby personelu. Opracowane przez nich „inteligentne okulary” drugiej generacji, w wersji GlassGlass Enterprise Edition, zostaną wdrożone przez DHL na całym świecie. Celem wdrożenia tzw. rzeczywistości rozszerzonej jest usprawnienie procesów magazynowych. Użytkownicy okularów nie będą tracili czasu na szukanie towarów na regałach – dokładna lokalizacja pakunków zostanie im wskazana przez elektronikę.
W planach jest zastosowania „inteligentnych okularów” m.in. w hubach DHL Express. Już dziś wspomagają pracowników DHL w Brukseli oraz na lotnisku w Losa Angeles. Kolejne wdrożenia nastąpią na lotniskach w Nowym Jorku, Cincinnati i Chicago.
– Dzięki nowej generacji okularów oraz odpowiedniemu oprogramowaniu nie ma już potrzeb skanowania kodów kreskowych ani lokalizowania produktów. To jednak nie ostatnie korzyści z wykorzystania rzeczywistości rozszerzonej, bo pracujemy nad innymi ułatwieniami – mówi Markus Voss, prezes i dyrektor operacyjny w DHL Supply Chain.