Bahnoperator wynajmie pięć Vectronów od CARGOUNIT

CARGOUNIT

Przewoźnik kolejowy realizujący przewozy między Europą i Chinami wynajmie pięć lokomotyw serii Vectron od firmy CARGOUNIT. Dzierżawca taboru kolejowego odebrał już trzy z pięciu pojazdów zamówionych w Siemensie, które przekazał kontrahentowi. Pozostałe dwa odbierze do końca III kwartału 2021 r.

Bahnoperator specjalizuje się w transporcie na tzw. Nowym Jedwabnym Szlaku. Firma założona przez chiński Beijing Trans Eurasia Logistics ma siedzibę w niemieckim Duisburgu. W naszym kraju funkcjonuje jej oddział: Bahnoperator Polska.

Łukasz Boroń, prezes CARGOUNIT twierdzi, że podpisanie 5-letniej umowy z Bahnoperator na dzierżawę full-service 5 lokomotyw wielosystemowych Vectron świadczy o zaufaniu do CARGOUNIT i rosnącej obecności firmy w obsłudze połączeń międzynarodowych. – Biorąc pod uwagę wolumen ładunków, które obsługuje Bahnoperator i dynamikę rynku intermodalnego w Polsce, jesteśmy przekonani, że mamy ogromny potencjał do zwiększania zakresu współpracy w przyszłości – dodaje Boroń.

Modele A10 i a17

– Jest nam niezmiernie miło, że rozpoczęliśmy współpracę z tak uznanym i ważnym partnerem, jakim jest CARGOUNIT. Gwarantuje nam bezpieczeństwo i profesjonalną, pełną obsługę w codziennym użytkowaniu lokomotyw, dzięki czemu możemy w 100% skoncentrować się na naszej działalności operacyjnej i dalszym rozwoju biznesu – komentuje Marcel Stein, prezs Bahnoperator.

Vectrony to uniwersalne wielosystemowe lokomotywy, umożliwiające łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach. Zakupione przez CARGOUNIT lokomotywy są dostosowane do prowadzenia przewozów w korytarzu Wschód-Zachód (model A10) oraz w korytarzu Północ-Południe (model A17). Dostawa pozostałych dwóch z pięciu zakontraktowanych pojazdów planowana jest do końca trzeciego kwartału 2021 roku.

Zakup kolejnych Vectronów przez CARGOUNIT wpisuje się w strategię modernizacji floty dzierżawcy taboru i dywersyfikacji geograficznej oferowanych przez niego usług. Plany CARGOUNIT zakładają w najbliższych latach program wymiany lokomotyw na nowe, dla przewoźników w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

CARGOUNIT kupi 40 lokomotyw

– Do 2025 roku CARGOUNIT zamierza powiększyć swoją flotę o blisko 40 lokomotyw wielosystemowych i jednosystemowych. Zakładamy, że wprowadzenie przez nas na rynek nowoczesnych, przyjaznych środowisku lokomotyw przeznaczonych do przewozów ładunków kontenerowych przyczyni się do zwiększenia potencjału kolejowego transportu intermodalnego, z korzyścią dla naszych klientów oraz środowiska naturalnego – opowiada Łukasz Boroń, prezes CARGOUNIT.

Lokomotywy zostały kupione z wykorzystaniem funduszy unijnych za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) na wsparcie rozwoju transportu intermodalnego. Celem konkursu Rozwój Transportu Morskiego, Śródlądowych Dróg Wodnych i Połączeń Multimodalnych, organizowanego przez CUPT, jest dofinansowanie podmiotów w ramach działania Oś Priorytetowa III, tak aby wydatnie zwiększyć rozwój sieci kolejowej TEN – T i samego transportu multimodalnego.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane