Należący do kolei litewskich (Lietuvos Geležinkeliai – LTG) przewoźnik towarowy LTG Cargo, rozpoczął ekspansję na zachód. Firma utworzyła w Polsce oddział, którego celem jest rozwój przewozów ładunków między Litwą i Polską.
Kolejnym celem uruchomienia spółki LTG Cargo Polska jest dywersyfikacja ryzyka operacyjnego grupy LTG, która postawiła w strategii śmiały cel: zwiększenie przewozu ładunków do 65-70 mln ton rocznie.
– Zmiany, które zaszły w ciągu ostatniego roku wzmocniły nas i przygotowały na nowy etap działalności. I chociaż kolejowi przewoźnicy w Europie przeżywają wstrząsy, postrzegamy aktualną sytuację jako szansę aktywnego rozwoju. Pozwoli nam to na dalszą dywersyfikację kierunku przewozów ładunków i zmniejszenie naszej zależności od tradycyjnych rodzajów ładunków, na które popyt będzie się stopniowo zmniejszał – tłumaczy Egidijus Lazauskas, dyrektor generalny LTG Cargo.
Jeśli chodzi o długofalowe cele LTG Cargo to litewskie przedsiębiorstwo chce stać się międzynarodowym przewoźnikiem kolejowym, oferującym szybki, niezawodny i konkurencyjny transport ładunków.
LTG Cargo Polska dąży do strategicznego partnerstwa z polskimi przewoźnikami kolejowymi. W kwietniu spółka podpisała umowę z PKP Cargo i negocjuje warunki kolejnych przedsięwzięć. W maju na Litwę dotarł pierwszy pociąg przewożący naczepy z Niemiec. W projekcie zaangażowane były firmy LTG Cargo, PKP Cargo i CargoBeamer.
LTG Cargo uzyskał pod koniec czerwca certyfikat bezpieczeństwa wydawany przez Urząd Transportu Kolejowego, dzięki czemu rozpocznie w Polsce samodzielne przewozy. Firma chce uruchomić regularne pociągi między Mockavą i Białymstokiem.
Koleje Litewskie do niedawna posługiwały się skrótem LG. Obecny skrót to LTG.