W połowie września PKP Cargo podpisało umowę z Newagiem na zakup 31 lokomotyw serii Dragon. Zakup miał być sfinansowany leasingiem udzielonym przez spółkę Newag Leasing. Aktualnie rada nadzorcza przewoźnika zgodziła się na zmianę modelu finansowania inwestycji.
Zakup 6 z 31 pojazdów zostanie dokonany przez trzeci podmiot – Millenium Leasing.
Sześć elektrycznych sześcioosiowych lokomotyw, które sfinansuje Millenium Leasing ma trafić do PKP Cargo w IV kwartale 2019 r.
Zmiana zmniejszy wartość łącznego zobowiązania przewoźnika wobec konsorcjum Newagu z 518,9 mln zł netto do 424,1 mln zł netto. Millennium Leasing będzie teraz winne Newagowi 94,8 mln zł.
PKP Cargo ma zgodę na zawarcie z Millennium Leasing ramowej umowy leasingu do maksymalnej łącznej kwoty 150 mln zł netto.
Dla Newagu kontrakt z PKP Cargo o wartości ponad pół miliarda złotych jest największym w historii tego producenta taboru. Siedem z zamówionych lokomotyw będzie miało spalinowy moduł dojazdowy, zaś 24 pojazdy będą dwunapięciowe przystosowane do jazdy w Czechach i Słowacji, gdzie zostaną homologowane. Dostawy lokomotyw odbywać się będą w latach 2019-2022, zgodnie z uzgodnionym przez strony harmonogramem.