Pierwszy pociąg SPEDCONT dojechał z Chin do Polski

SPEDCONT

SPEDCONT, spółka wchodząca w skład Grupy PEKAES, intensywnie rozwija współpracę w zakresie transportu drobnicy kolejowej na trasie Chiny-Europa-Chiny. Operator poinformował o udanym debiucie jego pierwszego pociągu na Nowym Jedwabnym Szlaku. Towary dotarły 8 marca do Małaszewicz, skąd zostały przetransportowane do magazynu klienta w zachodniej Polsce.

Pod koniec lutego SPEDCONT zainicjował własny projekt spedycyjny i uruchomił pierwszy pociąg operatorski na Nowym Jedwabnym Szlaku. Towary klienta w ponad 40 kontenerach wyruszyły 22 lutego z Chengdu i 8 marca dotarły do przejścia granicznego w Małaszewiczach, a następnie zostały załadowane na samochody i dostarczone do magazynu w zachodniej Polsce.

– Jest to pierwszy cały pociąg (tzw. block train) zorganizowany przez SPEDCONT. Wcześniej wysyłaliśmy grupy kontenerów liczące od 15 do 30 sztuk. Zlecenie obejmowało kompleksową usługę logistyczną, w tym organizację transportu, odbiór towaru z fabryk w kilku lokalizacjach
w Chinach, procedury celne, odprawę importową, dostawę drogową na rozładunek do odbiorcy. To kolejny krok, który umacnia naszą pozycję jako operatora intermodalnego na Nowym Jedwabnym Szlaku – mówi Marcin Dobruchowski, prezes SPEDCONT.

Operator od lat inicjuje nowe projekty, rozbudowuje terminal SPEDCONT w Łodzi oraz intensywnie rozwija współpracę w zakresie usług celnych i transportu drobnicowego kolejowego we współpracy z kontrahentami z Europy i Azji.

– Działamy bardzo prężnie w wielu obszarach. Kontenery przewozimy z różnych lokalizacji
w Chinach, a skala naszych operacji stale rośnie. Obecnie każdego dnia konsola z Chin jest rozładowywana w naszym terminalu w Łodzi. Naszym dążeniem jest stałe poszerzanie zakresu usług i dbałość o jakość obsługi klientów. Mamy aspirację, aby terminal SPEDCONT pełnił funkcję centrum logistyki kontenerowej na szlaku transportu ładunków pomiędzy Polską a Chinami – dodaje Dobruchowski.

SPEDCONT zapowiada dalsze inwestycje, m.in. w zakresie rozbudowy łódzkiego terminalu. Ponadto, spółka rozszerzyła już swoją ofertę usług magazynowych o formowanie i rozformowywanie kontenerów w magazynie, obejmującą także specjalizację w towarach „ciężkich” do 12 t.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane