DHL Global Forwarding uruchomił wraz z Xi’an International Inland Port Investment & Development Group nowe, szybkie połączenie po tzw. Nowym Jedwabnym Szlaku. Pociągi z Xi’an w Chinach dojeżdżają do Hamburga lub niemieckiego Neuss w ciągu 10 – 12 dni, a nie jak dotąd w 17.
– Zauważamy wzrost przewożonego wolumenu w transporcie między Chinami i Europą. Przewozy kolejowe są atrakcyjne kosztowo, niezawodne i cechują się niską emisją CO2 – mówi Thomas Kowitzki, szef dywizji China Rail, Multimodal Europe w DHL Global Forwarding.
Pociąg pokonuje trasę o długości około 9,4 tys. km przez Kazachstan, Rosję, Białoruś, Litwę i Rosję (Obwód Kaliningradzki) a następnie przez Polskę (przez przejście Braniewo-Mamonowo). Ostatni odcinek trasy prowadzi przez do Hamburga (port morski) i Neuss, gdzie funkcjonuje ważny węzeł logistyczny nad Renem. Stamtąd towary są dostarczane do klientów w krajach Beneluksu, we Francji i Wielkiej Brytanii. Usługa jest wspierana przez firmy Belintertrans, RTSB Gmbh i UTLC – Eurasian Rail Alliance.
Aby rozwijać przewozy kolejowe na NJS DHL uruchomił trzy nowe kolejowe centra kompetencyjne w Le Havre we Francji, we Felixstowe w Wielkiej Brytanii i we włoskiej Genui. Centra Kompetencji Kolejowych koordynują transporty realizowane w ramach DHL RailConnect, zarówno przewozy pełno-kontenerowe i
drobnicowe.
Nowe centra kompetencji kolejowych dołączyły do sieci podobnych obiektów DHL zlokalizowanych w Chinach oraz w Polsce i w Niemczech.