Spółka z Grupy Pekaes rozszerzyła ofertę transportu intermodalnego o przewóz kontenerów do i z Korei Południowej oraz Wietnamu. Transporty obywają się dwa razy w tygodniu.
Operator kolejowy, wyspecjalizowany w transporcie intermodalnym, oferuje organizację transportu FCL i LCL zarówno w imporcie, jak i eksporcie, z wykorzystaniem połączeń kolejowych na Nowym Jedwabnym Szlaku. Kontrahenci Spedcont mogą korzystać z siatki połączeń feederowych z portów chińskich (Qingdao, Xiamen) do portów w Korei Południowej i Wietnamie.
– Rośnie skala naszych operacji. Każdego roku obsługujemy coraz to większy wolumen ładunków na Nowym Jedwabnym Szlaku. Spedcont stał się ważnym partnerem w transferze ładunków na tym kierunku. Każdego tygodnia obsługujemy cztery własne konsole kontenerowe z i do Chin. Dodatkowo, w kwietniu wprowadziliśmy obsługę kolejnych destynacji. W każdą środę i piątek wyjeżdżają z terminalu Spedcont kontenery do Wietnamu (Hai Phong/ Ho Chi Minh)
i Korei Południowej (Inczon/ Pusan) – opowiada Marcin Dobruchowski, prezes Spedcont.
Czas podróży kontenerów pomiędzy Polską, a Koreą Południową czy Wietnamem wynosi 25 dni. Spedcont przewozi towary z wykorzystaniem transportu drogowego, morskiego i kolejowego.
Spedcont ma własny magazyn zlokalizowany w terminalu kontenerowym w Łodzi, co pozwala jej obniżyć koszt obsługi transportu, ale również skrócić czas podróży ładunku średnio o jeden dzień.