Niemiecki operator kolejowy TX Logistik wprowadził do eksploatacji pierwsze trzy z czterdziestu zamówionych w Siemens Mobility lokomotyw Vectron. Przewoźnik złożył zamówienie na pojazdy w maju 2023 r. Powodem zakupu Vectronów jest planowany rozwój intermodalnych przewozów transgranicznych.
Pierwsze nowe lokomotywy będą eksploatowane na europejskich trasach transgranicznych, m.in. w Alpach na linii między Włochami i Austrią (Brenner) oraz w Szwajcarii.
TX Logistik zamówił elektrowozy wielosystemowe, aby mogły kursować w różnych krajkach. 20 lokomotyw Vectron dostosowano do jazdy w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, we Włoszech i Holandii. Wszystkie mają zostać przekazane przewoźnikowi w 2025 r. Kolejnych 20 lokomotyw, dostosowanych do jazdy po liniach w Niemczech, Austrii i we Włoszech, dotrze do odbiorcy w końcu 2025 r.
Pierwsze trzy odebrane od Siemens Mobility pojazdy mają specjalną malaturę z hasłem “Start now. (Nature) Dríven by Green Passion” promującym transport łądunków koleją oraz intermodal jako alternatywę dla trasportu drogowego.
TX Logistik to firma założona w 1999 r. Prowadzi przewozy kolejowe w 11 krajach. Posiada oddziały w Szwajcarii, Austrii, Danii i Szwecji, a także lokalne biuro we Włoszech. Przewoźnik zatrudnia ok. 730 osób, wykonuje 9 mld tonokilometrów roczni. W 2022 r. przychody TX Logistik wyniosły 298 mln euro.
Od 2017 r. spółka należy do włoskiego Mercitalia Logistics, spółki zależnej Ferrovie dello Stato Italiane.
Zobacz też: Pociągi intermodalne jeżdżą szybciej od innych składów