Zakończyła się jedna z największych inwestycji w gdańskim porcie – wybudowano ok. 5 km nowych nabrzeży i zmodernizowano 7 km toru wodnego. Przedsięwzięcie pochłonęło ok. […]
Porty morskie
Port Szczecin zaoferuje inwestorom 45 ha terenów
W Porcie Szczecin w Kanale Dębickim powstają dwa nowe nabrzeża – Norweskie i Duńskie, a istniejące Czeskie i Słowackie przechodzą gruntowną modernizację. Dzięki tym inwestycjom […]
Hapag-Lloyd inwestuje w terminale w JadeWeserPort
Niemiecki przewoźnik kontenerowy Hapag-Lloyd otrzymał zgodę Komisji Europejskiej na objęcie udziałów w dwóch terminalach pierwszego w Niemczech portu głębokowodnego JadeWeserPort w Wilhelmshaven nad Morzem Północnym. […]
Konkurs na prezesa zespołu portów Szczecin-Świnoujście
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ogłosił postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko prezesa spółki, a także na stanowiska wiceprezesa ds. infrastruktury i wiceprezesa ds. ekonomiczno-finansowych. Zainteresowani […]
Okmarit zamierza wysyłać masowce do Elbląga
Krajowa agencja transportowa Okmarit planuje korzystać z budowanego kanału transportowego między Zatoką Gdańską i Zalewem Wiślanym, aby przewozić towary masowe do Elbląga. Żeby ziścił się […]
Port Gdynia zaczyna odbierać ścieki ze statków
W Porcie Gdynia zakończono budowę infrastruktury do odbioru ścieków sanitarnych ze statków pasażerskich. Elementy tej infrastruktury rozciągają się od nabrzeża Francuskiego , Belgijskiego i Polskiego […]
Port Gdańsk kończy pogłębianie toru wodnego
W Porcie Gdańsk dobiega końca, kluczowa dla rozwoju Portu Wewnętrznego, inwestycja związana z pogłębianiem toru wodnego i modernizacją ponad 5 km nabrzeży. Projektowana jest już […]
Do Portu Gdynia zawiną statki o zanurzeniu do 14,5 m
Za 20 miesięcy tor prowadzący do Portu Gdynia będzie o 130 metrów szerszy i o 3 metry głębszy. 10 lutego Urząd Morski w Gdyni podpisał […]
Świnoujście: falochron terminalu powstanie za pięć lat
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście poinformował, że powstała koncepcja budowy falochronu osłonowego dla ochrony przyszłego terminalu kontenerowego. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem nowy […]
Do portu w Hamburgu mogą zawijać największe statki
Zakończył się drugi etap pogłębiania dna rzeki Łaba. Celem inwestycji było umożliwienie statkom kontenerowym o zanurzeniu do 13,50 m dotarcie do portu w Hamburgu niezależnie […]