Firma kurierska DPD Polska rozwija swoją sieć punktów odbioru i nadania paczek DPD Pickup, która liczy ponad 8 tys. automatów paczkowych. Rok 2024 firma planuje zamknąć liczbą 9 tys. takich maszyn.
Firma rozwija sieć automatów paczkowych od czerwca 2021 r. Strategia lokowania automatów opiera się na analizie potrzeb mieszkańców poszczególnych miast i regionów, aby zapewnić maksymalną dostępność usług.
DPD Pickup to z kolei sieć łącząca automaty paczkowe, oddziały miejskie i punkty nadań i odbiorów zlokalizowane u partnerów. Obecnie obejmuje ona ok. 30 tys. lokalizacji w Polsce oraz ponad 110 tys. w całej Europie. Punkty nadań i odbioru paczek znajdują się m.in. w sieciach handlowych (Żabka, Auchan, Leroy Merlin, Dino, OBI, Shell).
Łukasz Zembowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu w DPD Polska informuje, że firma wdrożyła dotąd ponad 8 tysięcy automatów paczkowych na terenie Polski. – Na najbliższe miesiące mamy dalsze plany rozwoju sieci DPD Pickup, w tym planujemy rok zamknąć z liczbą 9 tys. automatów – mówi Zembowicz.
Automaty w sieci DPD to urządzenia SwipBox Infinity zaprojektowane przez Allana Kaczmarka. Zajmują tylko 1 mkw. powierzchnie i są obsługiwane bezdotykowo.